שיפור מוטיבציה של העובדים שלכם היא חלק בלתי נפרד מהצלחת העסק ומההתקדמות שלו. למעשה היא אולי אפילו החלק הקריטי שבו. העובדים שלכם הם הפנים של העסק, בין אם הם נותנים שירות לקוחות בטלפון, מייצרים עבורכם מוצרים, מספקים שירות פרונטלי או כל דבר אחר שהם עושים. כל עובד הוא חלק חיוני בשרשרת וכל תפקיד הוא חשוב, גם הקטן ביותר. שיפור המוטיבציה של העובדים שלכם תגרום לכל המחלקות לעבוד טוב יותר ובעזרת זה גם לשפר את התפוקה וההכנסה בעסק.

דוגמאות למה עובד עם מוטיבציה גבוהה יכול לתרום לכם:

עובד ייצור/אריזה במפעל, תפקיד נחות או פשוט ככל שיהיה, יכול לתרום לייצור רב יותר והגדלת ההכנסות בצורה משמעותית. עובד עם מוטיבציה לתת מעצמו יכול לפעמים לספק עבודה בנפח כפול מעובד רגיל. אולם נניח שהשיפור יהיה בכ-10% בלבד, הרי שבטווח של חודש משופר בשיפור מהותי לייצור ולהכנסות שלכם. עובד בעל מוטיבציה המספקת שירות לקוחות (לא משנה אם פרונטאלי או טלפוני), עשוי לגרום ללקוח להתאהב בכם ולהמליץ עליכם. יתרה מכך, שירות טוב יכול לקרר לקוח חם במהירות ולגרום לאי הבנה/חוסר תיאום ציפיות או תקלה שעצבנה את הלקוח להיראות כעוד מקרה פשוט שכבר יטופל והלקוח יחזור בהקדם ליהנות מהשירות/המוצר.

כיצד נשפר את המוטיבציה הלכה למעשה?

  • יום גיבוש – ישנן חברות שדואגות לעשות יום גיבוש אחת לחודש עם העובדים לצורך שיפור מוטיבציה, אולם אם אתם חברה קטנה יותר תוכלו לעשות יום גיבוש אחת לכמה חודשים. זה יכול להיות ארוחה במסעדה, על האש, יציאה לים/לפארק ביחד או כל אטרקציה אחרת שיכולה לשבור את השגרה, לגרום לעובדים ולמנהלים לשבור דיסטנס ולדבר ולהכיר.
  • שיחות אישיות – ארגנו שיחות אישיות עם העובדים שלכם. לפחות יום אחד בחודש-חודשיים. דאגו לשאול לשלומם של העובדים, למצבם בבית, לתחביבים שלהם ולדברים שהם אוהבים לעשות. הראו שאכפת לכם מהם מעבר לענייני עבודה.
  • לתת לעובד להרגיש שהוא מוערך – דאגו לתת לעובד להרגיש שהוא מוערך כל הזמן.
  • לתת בונוס/העלאה/מתנה – זה תמיד יכול לעזור, אולם אל תרגילו את העובדים ליותר מדי טוב אלא תנו להם להרוויח את ההערכה שלכם.
  • לפרגן – לפעמים מילה טובה יכולה לשפר פלאים את ההרגשה של העובד שלכם. דאגו לפרגן ולתת מילה טובה לעובדים שלכם. הסתובבו לעתים בין המחלקות ודאגו לפרגן כשאפשר.

לסיכום; שיפור המוטיבציה של העובדים שלכם תהיה חשובה לעסק, לא משנה מה הגודל שלו וכמה עובדים יש לכם. כל עובד הוא בורג חשוב במערכת ועל מנת להפיק תוצאות יעילות מהם, יהיה עליכם לשפר את המוטיבציה שלהם על ידי פרגון, הענקת ערך, אכפתיות והערכה.

 

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here