טיפול בתקלות הבית הן כבר עניין שבשגרה. לא פעם אנו נדרשים לבצע תיקונים קטנים, החלפות של חלקים ודברים נוספים על מנת לתחזק את הבית בעצמנו ומבלי לקרוא לאיש מקצוע לכל דבר קטן. חשוב לדעת לתקן ובכלל להיות בעל חוש טכני בסיסי לצורך טיפול בתקלות בית שכן זה יכול לחסוך כסף רב לאורך השנים על בעלי מקצוע שנזמין עבור תקלות קטנות. אנו מדברים על עבודות בית קטנות כמו החלפת נורה או תיקון צבע בקיר ועד מקרים כמו נזילה בכיור, סתימה בשירותים/מקלחת או תיקון של כיסא שנשבר.

שלב ראשון – ציוד וכלים לצורך טיפול בתקלות בית:

ראשית יהיה עליכם להחזיק בבית ארגז כלים עם כמה כלים בסיסיים שהם חובה בכל בית. אתם כמובן לא תצטרכו את כל הכלים שבארגז לכל תקלה שתצוץ, אולם טוב שיהיה מבחר רב ככל האפשר של כלים שניתן לאחסן בבית לטיפול במקרים שונים. כמו למשל מפתח צינורות שתעשו בו שימוש רק כאשר תצטרכו לפתוח צינורות של ברזים באמבטיה או בשירותים. פטיש,  מסמרים, מברגים מסוגים שונים, מברגה נטענת (תמיד טוב ויותר מהיר ונוח), ברגים, פלס, מטר וסכין יפני הנם בגדר חובה לטיפול בתקלות רבות.

שלב שני – זיהוי הבעיה ומקורה:

כעת יהיה עליכם לזהות את הבעיה ואת המקור שלה. לכל תקלה יכולים להיות גורמים שונים. אם המזגן מטפטף יכולים להיות מספר אופציות לפתרון ועליכם יהיה נדרש לוודא מהיכן התקלה. למשל: בדקו קודם לכן שהצינור החיצוני ממנו נוזלים המים מחוץ לבית אינו חסום או קרוע. עוד תוכלו לבדוק את המסננים של המזגן ובמידה ואלה לא התקלות רק אז תאלצו לרכוש ידע מתקדם יותר כדי למצוא את מקור הבעיה.

שלב שלישי – רכישת הידע הנדרש לתיקון:

במידה ותצטרכו לרכוש ידע מתקדם יותר ואין לכם איש מקצוע קרוב משפחה שתוכלו להרים לו טלפון, תוכלו לפתוח את האינטרנט ולבצע חיפוש בגוגל או ביוטיוב לבעיה שלכם. ישנם אנשי מקצוע רבים בישראל (ובוודאי בעולם) שמקליטים את עצמם פותרים בעיות שונות בבית ומספקים אותם כמדריכים חינם לקהל שלהם. כל שאתם צריכים לעשות הוא להשקיע כמה דקות מזמנכם ולצפות בסרטוני ההדרכה.

שלב רביעי – ביצוע העבודה בשטח:

כעת יהיה עליכם לבצע את התיקון. אם אתם צריכים לרכוש חלקי חילוף או ציוד נוסף לביצוע התקלה עשו זאת. בטווח הארוך יצטברו אצלכם כלים עמם תוכלו לטפל בבעיות הבית בעצמכם מבלי הצורך לקרוא לאיש מקצוע ולבזבז הון עבור תיקונים קטנים.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here