איך מזהים התמכרות – ואיך מטפלים בה?

צריכה מופרזת של אלכוהול עשויה לאותת על התמכרות, אדישות לסביבה צריכה להדאיג וכשהאדם הקרוב אליכם משקר בלי סוף, יכול מאוד להיות שהוא מנסה להסתיר התמכרות שמחייבת טיפול מידי. איך מזהים התמכרות למרות שאתם מעדיפים להאמין שהיא לא קיימת, וחשוב מכך, איך אפשר לטפל בבעיה בצורה הטובה ביותר?

כשהוא נעדר מהבית לעתים קרובות

שינויים משמעותיים בהרגלים היומיומיים בהחלט אמורים לעורר דאגה, וכשבן או בת הזוג נעדרים לעתים קרובות ובשעות מאוחרות, זהו דגל אדום שכדאי להתייחס אליו. אנשים המכורים להימורים או לסמים, למשל, ינסו לאתר הזדמנויות לצריכת מושא ההתמכרות שלהם, מה שדורש מהם זמן לא מבוטל. בתהליך גמילה מסמים קשים ומהתמכרויות בכלל ניתן לספק מכלול של כלים פרקטיים לאדם המכור ולקרוביו כדי לאפשר חזרה לשגרה ולחיים תקינים ככל האפשר. הצוות של מרכז אמיל יעזור לכם להגיע אל היעד הזה עם ליווי מקצועי ותוכנית טיפול אישית.

כשהשקרים מתחילים להיערם

הוא משקר לגבי סיבת האיחור שלו, לגבי החור שנוצר בחשבון הבנק או לגבי צריכת האלכוהול או הסם למשל. יש לשקרים האלה סיבה טובה, והם נועדו לכסות על האובססיה של האדם המכור, על הצורך הבלתי פוסק שלו ועל חוסר השליטה בהרגל הבעייתי. זהו סימן מובהק לקיומה של התמכרות וזהו הזמן לאתר מרכזי גמילה שיאפשרו לו להתמודד עם הגורמים שהובילו לבעיה מלכתחילה, ולגבור עליה באופן יעיל הרבה יותר.

שינויים דרמטיים במצב הרוח

יש רגעים שבהם הוא שמח במיוחד, גם אם אין סיבה הנראית לעין. מצד שני, המעבר לתחושת הדאון או לחרדות מהיר להפליא. שינויים קיצוניים בהתנהגות ובמצב הרוח הם שינויים שמאותתים על קיומה של בעיה, וזו נורה אדומה שאסור לפספס. אחרי ה"היי" שמגיע עם צריכת הסם, לדוגמה, מגיעה לרוב נפילה חדה וכואבת. עם השינויים הללו ניתן להתמודד בתהליך גמילה מקוקאין, המשלב טיפול בשלב הקריז והתמודדות מעמיקה עם הגורמים החברתיים והרגשיים שיצרו את ההתמכרות.

זהירות: סכנת התמכרות

מעל לכול, האנשים המכורים לא באמת מודעים לסכנות הקיימות או שהן לא מרתיעות אותם. למשל, אדם המכור לאלכוהול ירגיש שיש לו שליטה מלאה על המצב, מה שעלול להוביל אותו לנהיגה גם במצב שכרות. מיותר לציין עד כמה תרחיש כזה מסוכן לנהג ולכל מי שנמצא בסביבתו, וזה בדיוק הזמן לאתר מרכז גמילה מאלכוהול שבו יינתן טיפול מקיף ויסודי. התוכנית הייחודית של מרכז אמיל תאפשר למכור להשתחרר משליטת ההתמכרות ולחזור לחיים תקינים, ואתם מוזמנים ליצור קשר עם הצוות המקצועי בטלפון 077-9967463.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here