איך מזהים יהלום?

אין ספק מה תהיה התשובה האוטומטית לשאלה מי הוא חברה הטוב ביותר של האישה. כבר דורי דורות שהמדע בוחן את תהליך היווצרות האבן היקרה. המסתוריות שליוותה את המסע למצוא את הדרך בה נוצר היהלום יצרה משיכה, לא רק בקרב נשים, אלא גם מדענים שחוקרים במשך כל החיים את התהליך וכיום אחת התעשיות הגדולות בעולם היא הסחר ביהלומים.

אז הגיע הרגע הגדול והוא כרע ברך ושאל את ה-שאלה. כמובן שאת אמרת I do (אנחנו מקווים בשבילכם) ואז הוא שלף אותה. העיגול המוזהב הזה עם האבן הנוצצת המונחת עליו הוא משאת נפשן של רוב הנשים שאנו מכירים. זה אמנם נשמע אבסורד וגם לנו קשה להאמין שמישהו יציע נישואין עם טבעת ועליה יהלום מזויף, אבל מי אמר שמי שמכר לו אותו לא ידע? אז על מנת להיות בטוחים שמדובר בדבר האמיתי כמובן שנמליץ ללכת לבעל מקצוע מומחה. אבל בוא נניח שיום שבת עכשיו ואתם ממש, אבל ממש רוצים לדעת… לפניכם 2 דרכים לעשות בדיקה ראשונית אשר דרכה תוכלו לצמצם את האפשרויות בכדי לדעת אם האבן אמתית או לא:

  1. נבחן מאיזו מתכת עשויה הטבעת עצמה. לרוב, יהלום לא יהיה מונח על טבעת ממתכת פשוטה ואנו נבדוק עם בחלק הפנימי של הטבעת מוטבע אחד מרצפי האותיות הבאים (k10 14K, 18K, 585, 750, 900, 950, PT, Plat) כל אלו חותמות לגיטימיות וסבירות גבוהה יותר שאכן זאת האבן הנחשקת. עם זאת, אם מוטבעות האותיות CZ נוכל להיות בטוחים שלא מדובר פה ביהלום אמיתי אלא באבני זרקון הנחשבות יהלום סנטתי.

  2. נשפו אוויר חם על היהלום, כמו שנושפים על משקפיים או מראה לפני שמנקים אותם. אם ערפול של אדים מופיע על האבן יותר מ-2 שניות, ככל הנראה כי מדובר בזיוף. אדים לא נתפסים על יהלום אמיתי ונעלמים באופן מידי.

    * שיטה מומלצת היא אם יש ברשותכם יהלום אמיתי בצעו את הפעולה עליה פירטנו והשוו בין שתי האבנים.

אנו מקווים שהאבן שברשותכם היא אכן אמתית ובכל מקרה נמליץ לכם לקנות את היהלום הבא שלכם בחנות ידועה ובעלת וותק הרשומה כחברה בבורסה ליהלומים אשר תיתן לכם תעודות סימוכין ואחריות. בינתיים, שיהיה הרבה במזל.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here