אתרי וורדפרס הנם האתרים הפופולריים ביותר בעולם כיום. הם ידידותיים מאוד לגוגל ולמנועי החיפוש בכלל, הם נוחים מאוד לניהול, קלים לבנייה באופן יחסי והאפשרויות בהם הם בלתי מוגבלות. ניתן להתאים אתר לכל עסק ויש שליטה בכל אספקט של האתר. ממשק ניהול וורדפרס פעיל גם בשפה העברית ולאחר מאמר זה תכירו את החלקים המרכזיים של ממשק ניהול זה.

עיצוב ובחירת תבנית:

אחד היתרונות הגדולים ביותר של וורדפרס היא מגוון התבניות הבלתי נגמר שלה. תוכלו לבחור מבין מגוון רחב מאוד של תבניות בעיצובים וקונספטים שונים. זה יהיה השלב הראשון שלהם בעת בניית האתר. כדי לעצב את האתר תוכלו להיעזר במעצב גרפי מקצועי או חברת בניית אתרים, אולם תוכלו לשלב את העיצובים באתר בעצמכם לאחר סרטוני הדרכה קצרים ביוטיוב.

התקנת תוספים:

אחד הדברים הגאוניים ביותר בעולם של ממשק ניהול וורדפרס הוא התוספים. ישנם ככל הנראה עשרות אלפי תוספים שרובם ניתנים לשימוש בחינם לגמרי. באמצעות התוספים ניתן לשדרג משמעותית את האתר שלכם ולהתאים אותו לצרכים שלכם, להפוך אותו למודרני יותר ולשדרג את כל האספקטים בו. יש גם תוסף SEO שיסייע לכם להתאים את התכנים שלכם למנועי החיפוש ובראשם לגוגל. את התוספים תוכלו למצוא ולהתקין במאגר התוספים הנמצא בממשק הניהול תחת "תוספים -> התקנת תוסף חדש". תוכלו למצוא תוספים פופולריים שישדרגו את האתר שלכם או לחפש תוספים לפי קטגוריות, פופולריות או שם. ניתן בכל עת להסיר את התוספים במידה ואינם מתאימים לכם.

סידור תפריטים:

לאחר הדרכה קצרה בת מספר דקות תלמדו היטב כיצד בנויים התפריטים בוורדפרס.  מדובר בחלק מרכזי בניהול כל אתר וורדפרס, בין אם התבנית שלו מסובכת יותר או פחות עבורכם. ישנם כמה תפריטים עיקריים שכדאי לכם להכיר: התפריט הראשי העליון (זה שמופיע מתחת לHEADER וללוגו שלכם), תפריט צדדי (שמופיע בדרך כלל בכל עמודי האתר או בעמודי הבלוג באתר) והתפריט התחתון הנקרא באנגלית FOOTER.

ניהול התוכן:

אתר מעוצב ומקצועי ככל שיהיה לא יוכל להגיע לשום מקום ללא תוכן איכותי ובעל ערך. מנוי החיפוש ובראשם גוגל מבססים את המיקומים של האתרים במנועי החיפוש על פי חוויית המשתמש באתר, כאשר חלק מרכזי ממנה הוא לקבל מענה לצרכים שלו ולמידע שהוא חיפש באותו מנוע חיפוש. מלבד זה שאתם רוצים שהתוכן עצמו יהיה ייחודי ואיכותי, הרי שתרצו להשאיר גם את האתר מעודכן באופן סדיר לעתים קרובות. דעו כי ההבדל בין עמוד תוכן לבין הפוסטים הוא בכך שבדרך כלל עמודי התוכן יופיעו בתפריטי האתר כעמודים בפני עצמם ואילו הפוסטים שאתם מוסיפים לאתר יופיעו בבלוג האתר.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here