אם יש מקום שאהוב עלינו במיוחד הוא המטבח. אנחנו פונים אליו בכל מצב: מבקרים בו בשעות המוקדמות של הבוקר על מנת להכין את כוס הקפה הקבועה שלנו, מכינים ארוחת ערב גדולה לאורחים שמצטרפים אלינו באופן ספונטני ולפעמים גם עורכים סעודות משפחתיות איכותיות. המטבח הוא מקום עבודה לכל דבר ועניין, ולכן עיצוב מטבח חשוב מעין כמותו לכל אחד מאתנו.

לא רק יפה, אלא גם פרקטי

בניגוד לסלון או לחדרי השינה אשר מיועדים יותר למנוחה ופחות לעבודה, המטבח שלנו צריך להיות פרקטי בכל עת. לכן, עיצוב מטבח צריך לכלול לא רק אלמנטים אסתטיים, אלא גם פונקציונליים:

  • המטבח כמקום אחסון – המטבח שלכם לא משמש רק לאפייה, טיגון ובישול, אלא גם לאחסון כלים שונים – סכו"ם, כוסות, צלחות, סירים, מחבתות ועוד. עליכם לאחסן בחכמה את כל הפריטים האלה, ולכן אחד הדברים הראשונים שיש לעשות הוא לתכנן את מקומות האחסון שלכם – ארונות, שידות, מגירות.
  • שלושת הגדולים – בעת תכנון המטבח, עליכן להביא בחשבון את מיקומם של 3 פריטים חשובים שאי אפשר בלעדיהם: מקרר, כיריים וכיור. חשוב שהכיור יהיה ממוקם באמצע, בין שני משטחי העבודה.
  • ארונות המגיעים עד התקרה – ארונות המגיעים עד התקרה יכולים לחסוך לכם מקום, כך שאתם יכולים ליהנות ממקום נוסף שהתפנה לכם למעלה. כמו כן, זכרו כי במקרה של הצבת ארונות שאינם מגיעים עד התקרה, תיאלצו לנקות את האבק שהצטבר בחללים העליונים במוקדם או במאוחר.
  • האי – כולם חולמים על אי במטבח הפרטי שלהם, ומפנטזים על כך שהם ישבו עם חבריהם סביב האי וישתו קוקטיילים עד אור הבוקר. עם זאת, פעמים רבות האי עלול להזיק יותר מאשר להועיל. ראשית, מכיוון שבמטבח קטן יחסית האי עלול להוות מכשול ולתפוס מקום. שנית, במטבח גדול ומרווח במיוחד עלול האי להיראות כקטן ומיותר. על כל פנים, אם אינכם רוצים לוותר על האי, מומלץ להתייעץ עם מעצב פנים על מיקומו הנכון.
  • תאורה – על מנת לעבוד בראש שקט, אתם צריכים לראות בבירור אילו ירקות אתם חותכים ואילו תבלינים אתם מוסיפים לעוף. משום כך, חשוב למקם תאורה בהירה אשר תפזר את האור בין כל חלקי הבית.

מתייעצים עם איש מקצוע

יש לכם רעיון לעיצוב מטבח החלומות שלכם, אך אינכם יודעים איך לממש אותו? מעצב פנים הוא האדם הנכון לפנות אליו. כדאי לפנות למעצב מקצועי המתמחה בעיצוב מטבחים. תוכלו לאסוף המלצות מחברים קרובים או מגולשים באתרי האינטרנט, על מנת להגיע לאדם המתאים לכם.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here