איך נחלצים מחיי התמכרות לגורמים מזיקים?
קרדיט: CANVA

התמכרות אינה יכולה להיחשב לחיובית כלל אם היא נוטלת מאדם את הרצון החופשי שלו והופכת אותו לתלותי וזה נכון להתנהגויות כמו גם לחומרים. גורמים מזיקים הם שם גנרי לכל מה שנחשב בימינו להתמכרות שמשבשת חיים וגורמת לאנשים לתוצאות קשות הן בבריאות הגופנית והן הנפשית, שלא לדבר על הרס החיים שלהם בהיבטים שונים – משפחה, עבודה, קריירה, מוניטין, כספים. את ההתנהגות הזאת חייבים להפסיק על ידי גמילה מסודרת ואחראית שלוקחת בחשבון שלכל התמכרות יש כמה שלבים בחיים והיא נמשכת כל החיים למעשה. השלב הראשון הוא להיכנס למכון גמילה כדי להתנקות מהחומרים ומההתנהגות האוטומטית, כמו מכון גמילה מסמים או מכון גמילה מהימורים שבהם מסתגרים ומתאשפזים על מנת להתחיל את החיים מבלי להשתמש בהתמכרות כתירוץ. לאחר מכן, עוברים לשלב השני והקשה באמת והוא יצירת מסגרת חיים ללא התמכרות, וממפים את הגורמים בחייכם שרוצים לתת לכם את התמיכה ואת הליווי המקצועי הדרוש. במכון גמילה כמו רנסנס – ויקטוריה מציעים לכם את האשפוז הראשוני להתנקות ולאחר מכן מתאימים לכם תכניות תמיכה וליווי מקצועי פרטני וקבוצתי, על מנת לשפר את הסיכויים שלכם להיגמל באמת לכל החיים.

חומרים מזיקים אפשר להוציא מהחיים

זה נשמע אולי קשה להתרחק מסמים או אלכוהול, אבל העובדה שהם חומרים שאינם חיוניים לחיינו אפשר ללמוד הרגלים חדשים ולקבל כלים להתייחס אליהם בהתאם כדי להוציא אותם מחיי הגמילה לתמיד. זה מחייב התמודדות עם אתגרי חיים ללא התלות בחומרים משכרים ומטשטשי תודעה וזה אפשרי כשמקבלים ליווי מקצועי של מדריכים ופסיכולוגים שעובדים אתכם על כך בכל מרכז גמילה מאלכוהול פרטי או מסמים. לאחר היציאה מהאשפוז הראשוני אפשר להצטרף למסגרת ליווי ותמיכה וברגעים הקשים באמת כשמרגישים לבד יש גם מוקד סיוע 24/7 שנענה לכל קריאה כדי לעזור לכם לא להיות לבד שם, במצוקה. 

אמונה בעצמכם וביכולת שלכם

הצעד הראשון של גמילה הוא לרצות להפסיק עם זה. הצעד השני הוא גיוס כל הכוחות להיכרות עצמית עם הפינות הנסתרות שבהן רציתם לברוח מעצמכם וממה שמחכה לכם. שם היה הקושי שעליו יש להתגבר כעת, ללא חומרים ממכרים. זה בדיוק מה שמקבלים בקבוצות תמיכה בסגנון תכנית 12 הצעדים שהיא בסיס להרבה תכניות גמילה מהתמכרויות בעולם. זה מוכיח את עצמו כמסגרת אמינה ויעילה שמחזקת אתכם בדרך החוצה מסמים ואלכוהול וזה מה שמחזק את האמון העצמי שלכם ביכולת שלכם להשתקם. מרכז רנסנס – ויקטוריה מציע לכם תכניות גמילה וקבוצות תמיכה שמלוות אתכם כל החיים לשיקום מלא.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here