איך עושים פודקאסט?
pixabay

אנחנו חיים בעידן טכנולוגי מרשים; עידן בו המידע חולף וזורם לו מנקודה אחת לשנייה כהרף עין. הרי כדי לגלות פיסת מידע חדשה ומסתורית כל שעלינו לעשות הוא להיכנס אל גוגל, להקיש מספר מילים ו.. הופ! מסך הערפל מתפזר והאמת נחשפת אל מול עיננו! עם זאת, ישנן עובדות, סיפורים אישיים או חוויות שתוכנה לא יכולה להחליף והקול האנושי הוא המלך. אנו מדברים כמובן על האזנה לפודקאסט, אלא מה? בין אם מדובר בקומיקאי אהוב, ההיסטוריה המוקדמת לאללה או שמא מדובר בפנינים בוהקות אחרות – האזנה למומחי הפודקאסט תחשוף בפנינו עולם ומלואו.

ואז מגיע שלב האמת: מדוע לא ניצור פודקאסט משל עצמנו? השאלה היא כמובן רטורית. אבל מהיכן מתחילים?

 

פודקאסט – דבר אליי!

אתם אשפי מילים, מתגאים בידע שצברתם ורוצים להחזיר חזרה מהניסיון שצברתם. צודקים! כיום, קיימים מדיומים שונים ומגוונים דרכם תוכלו לעשות זאת. עם זאת, פודקאסט הינו עולם ומלואו. הרי מדובר בפלטפורמה המדמה רדיו – אך נגישה מכל טלפון חכם ואליה תוכלו להאזין ללא רעשי רקע.

בהתאם, כדי ליצור פודקאסט שהוא כולו שלכם, חשוב לפעול בהתאם למספר שלבים עיקריים. כמו מה למשל? הגעתם למקום הנכון, כי אנחנו נציין זאת עבורכם במספר נקודות מרכזיות:

  • בראש ובראשונה, עלייכם להחליט כיצד אתם שונים מכל הפודקאסטים האחרים? אמנם פסח מתקרב, אך מדובר בקושיה עליה תאלצו להכריע בהקדם. בין אם מדובר בבישול, מחשבים ואינטרנט, משפטים, תקשורת או שמא מדובר בתחומי ידע אחרים – עליכם לסגנן את עצמכם, אישיותכם והמידע אותו תרצו להעביר על גבי גלי הפודקאסט.
  • עכשיו אנחנו מגיעים לפרטים "היבשים" אבל החשובים ביותר: היכן תקליטו את הפודקאסט? האם תבצעו אותו לבדכם או שמא תרצו שותפים להצלחה המטאורית שלכם? והאם תרצו לראיין אנשים מתחום עיסוקכם? בהתאם לאווירה ולמסר אותו תרצו להעביר, כך יש להשיב על קושיות אלו.
  • עכשיו מגיע שלב האמת, תקראו חזק חזק: ההקלטה בפועל של פרק הפודקאסט. לשם כך, עליכם להצטייד בציוד הקלטה מקצועי; ציוד הכולל, למשל, מיקרופונים, אוזניות, יציאת סטריאו, ספק כוח ובקרת ווליום. באמצעות פריטים אלו ואחרים תוכלו לנהל את השיחה שלכם באופן מדויק.

 

אוזן קשבת

אחרי הקלטת השיחה או הריאיון, יהיה עליכם לערוך זאת. כך, המאזינים יקבלו מוצר שלם ונעים לאוזן. כך או כך, נדמה שהצלחתם להגשים חלום – ולהפוך לסופרסטארים. בעולם בו המדיום הוא המסר, הדרך הופכת לנוחה וקלילה לשימוש ולהאזנה. שמעתם את זה?

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here