איך עושים קידום אתרים?
מקור pixabay

קידום אתרים אורגני הוא תחום טובעני, מורכב וכזה הדורש תשומת לב רבה לעשרות רבות של פרמטרים המשפיעים על דירוג האתר בגוגל. למעשה פי רבים מדובר במלמעלה מ-200 פרמטרים שונים המשפיעים על ציון האיכות/הסמכות/איך שתקראו לזה – של האתר בגוגל ומה שקובע את הדירוג שלו ביחס לאתרים אחרים. מקדם אתרים מקצועי דואג לבצע עשרות פעולות לאורך עבודת הקידום ומסייע לאתר לבצע את ההתקדמות הנדרשת בגוגל על ידי ביצוע התאמות שונות, שיפור חוויית משתמש, בניית מערך קישורים לאתר ועוד. לא נוכל בכתבה זו לסקור את כל מה שמקדם אתרים עושה כדי לקדם אתר אולם הנה כמה פעולות חשובות שאתם לא רוצים לפסוח עליהם.

בחירת ביטויי המפתח הנכונים לקידום:

הבסיס של כל עבודת קידום אתרים תהיה קודם כל בחירת מילות המפתח הנכונות לקידום. בתחילה מבצעים חקר מילות מפתח (ניתן להיעזר בכלי מילות המפתח של גוגל עבור זה) ומשם מכינים רשימה של ביטויים פוטנציאליים לקידום. בודקים את כמות התוצאות ומידת התחרות שלהם במנוע החיפוש עצמו ומכינים טבלה עם נתון זה ונפח החיפוש החודשי של כל ביטוי. לבסוף מסננים את הרשימה בהתאם לכמות הביטויים הראשונית שאנו רוצים לקדם ובהתאם לכך נבסס עליהם את יתר העבודה.

אופטימיזציה ובניית היררכיית תוכן באתר:

השלב הבא יהיה לבנות את היררכיית התוכן באתר. כלומר לסדר תפריטים, קטגוריות, אזור בלוג למאמרים וכו'. את הביטויים החשובים ביותר נכלול בדרך כלל כאחד העמודים בתפריט הראשי או מקסימום בתפריט קטגוריות בדרגה אחת פחות מאלה המופיעים בתפריט לעיני כל. לדוגמה אם קידום אתרים הוא אחד הביטויים שחברת פרסום רוצה לקדם אז יכול להיות שהיא תכלול בתפריט את הביטוי "שיווק ופרסום" והגולש בהצבת העכבר על הקטגוריה יגלה רשימה של שירותי שיווק ופרסום שהחברה מספקת, ביניהם קידום אתרים. לאחר מכן יש לבצע אופטימיזציה והתאמות שונות לתוכן הקיים באתר. אופטימיזציה זו מבצעים גם במהלך חודש העבודה על האתר ומבצעים התאמות בכל חודש.

שיפור חוויית המשתמש והתאמה רספונסיבית:

גוגל רוצים להעניש לגולשים שלה חוויית משתמש ברמה הגבוהה ביותר. לכן היא מעודדת קידום של אתרים המציעים חוויית משתמש ברמה גבוהה, לדוגמה: אתרים בעלי מהירות טעינה מהירה של האתר, אתרים עם תוכן טוב ואיכותי שהרבה נוטים להגיב לו ולשתף אותו, אתר המותאם רספונסיבית לגלישה במובייל ובמסכים שונים ועוד.

בניית קישורים פנימיים וחיצוניים:

רבים נוטים לזלזל בקישורים הפנימיים אולם רק סידור נכון של קישורים פנימיים בין עמודי האתר יכול לסדר לכם בוסט קטן במעלה התוצאות. מרבית המתחרים שלכם לא יעשו את זה כיוון שהם גם מזלזלים בחשיבות של קישורים פנימיים ולכן יש לכם הזדמנות נהדרת לצבור יתרון עליהם. קישורים חיצוניים יהיו קישורים המקשרים מרחבי הרשת אליכם. אלה חשובים מאוד מכיוון שהם כמו המלצות בעיני גוגל לכן קישורים טובים מאתרים איכותיים יכולים לסייע לכם משמעותית לקידום האתר שלכם.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here