איך תופסים טרמפים?

לתפוס טרמפים זה אומנות. וכמו בכל אומנות צריך לדעת מה מותר לעשות, מה אסור לעשות ומה מותר לעשות למרות שאסור. כשתופסים טרמפים צריך לזכור שישנו קוד אתי גלובלי להתנהגות ברכב…

התחבורה הציבורית מתייקרת וללא קשר נסיעה בטרמפים היא כיפית. קורים דברים מפתיעים, פוגשים אנשים חדשים ובאופן כללי – לא משעמם בכלל.

אבל רגע לפני שאתם קופצים לכביש, קראו כמה דברים שיעזרו לכם לעצור את הרכב ששועט לכיוונכם:

– בכל הקשור לטרמפים. החוק הראשון הוא חוק הקדימות. כלומר שלראשון שהגיע לטרמפיאדה יש את הזכות לעלות על הטרמפ. שימו לב שלא בכל הטרמפיאדות זה תמיד תופס, אלא יש הרבה כל דאלים גבר. מצד שני, אל תשאירו את הנהג ממתין לכם מתווכחים מי יעלה קודם. זכרו שהוא עושה פה טובה, תנו לו ליסוע עם המטען האנושי כמה שיותר מהר.

– מזווית מסוימת, כשאתם תופסים טרמפים אתם מציגים את עצמכם למכירה. אף אחד לא יעצור לאדם מגודל, עם חזות ערבית כשעיניו וראשו מכוסים בכובעון שחור. לכן, נסו להימנע מלכסות את הפנים. אם זה לילה בחרו נקודה מוארת כמה שיותר. אנשים ירגישו יותר בנוח לעצור למישהו שהם רואים את הפרצוף שלו קודם.

– הימנעו מלעמוד בתוך הכביש. לא רק שזה מסוכן לכם, אלא בעיקר מקשה על הנהג לעצור לכם. עמדו על שפת מדרכה או בשולי הכביש.

– הטכניקה עצמה פשוטה: מרימים את היד כך שתהיה אנכית (90 מעלות) לגוף, מכווצים את כל האצבעות מלבד האצבע המורה אותה שולחים קדימה.

– בטרמפיאדות ראשיות, כמו הטרמפיאדה בגילה לכיוון גוש עציון או בגבעה הצרפתית, יש חוקים פנימיים משלהם. לדוגמה בטרמפיאדה בגילה נהוג להניח שהעומדים בחלקה העליון מעוניינים לכיוון בית"ר והעומדים בתחתיתה לכיוון גוש עציון. אם הגעתם לטרמפיאדה שיש בה מספר קבוצות של אנשים במקומות שונים נסו להתעניין איך עובדת החלוקה לאזורים.

– עליתם על טרמפ? זכרו שזה לא הרכב שלכם. נהוג שלא להתחיל שיחה עם הנהג כל עוד הוא לא עשה זאת. מצד שני, אם אתם מרגישים שזה אדם זורם ונינוח אל תתביישו לשבור את הקרח ולשאול אותו מאיפה הוא חוזר. פעמים רבות הוא יצפה לזה.

– טרמפים בחו"ל. במקומות שונים בעולם נהוגים טרמפים אך לעיתים באופן מעט שונה. במונוגוליה לדוגמה נהוג שמי שתופס טרמפ משתתף בהוצאות הדלק. חוץ מזה, האצבע הנשלפת היא הבוהן ולא האצבע המורה. קצת כמו הילד בתשדיר פסים לב.

טרמפים זה כיף גדול. זה להפוך נסיעה רגילה לחוויה שלעולם אי אפשר לדעת מה יהיה בסופה. מצד שני, חשוב להכיר את כללי ההתנהגות. אחרת או שלא יעצרו לכם או שהנהג לא יעצור יותר לטרמפיסטים.

תשמחו גם בוודאי לדעת שניתן לתאם טרמפים מראש. אתר הטרמפיסט, סע איתי ואפילו אוניבריסיטת בן גוריון מציעים לוחות מודעות אינטראקטיביים למעוניינים לתפוס טרמפ או להציע טרמפ.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here