קרדיט: Pixabay

ריצה היא אחת מפעילות הספורט האהובות ביותר בשל יתרונותיה הרבים. אנשים שמתחילים לרוץ מספרים כי מהר מאוד הם מתמכרים להרגשה ולתוצאות. עם זאת לא פעם רצים מנוסים או חובבים מספרים על כאבים בברך בזמן הריצה עצמה. כל עוד לא מדובר על כאב חריג, ככל הנראה אינכם תייחסו לו חשיבות. אך יש כמה דברים חשובים שחובה לדעת על התמודדות עם כאבים בברך בזמן הריצה. אם לא תטפלו בכאבים הללו בצורה הנכונה, מהר מאוד העניינים עשויים לצאת מכלל שליטה. אז מה חשוב לדעת על הכאב הזה? האם יש דרך למנוע כאבים בזמן הריצה? איך מתמודדים עם כאבים בריצה שהופכים לשגרה? את כל התשובות תקבלו במאמר הבא.

מדוע כואבת הברך בזמן הריצה?

כל בר דעת מבין כי בזמן הריצה השימוש בשרירי הברכיים הינו בעצימות גבוהה. הברכיים הן אלה שמאפשרות את התנועה התקינה של הרגליים בזמן הריצה עצמה. ברגע שישנה בעיה קטנה, מהר מאוד היא יכולה להפוך לבעיה משמעותית שחובה להתמודד איתה. כאבים בזמן הברכיים נפוצים מכיוון שמדובר על פעילות אינטנסיבית המפעילה לחץ על הברכיים. גם אנשים שאינם סובלים מכאבי ברכיים באופן תדיר מספרים כי הם מתמודדים עם כאב בברך בזמן ריצה. כמובן שלא מדובר על גזרת גורל, יש מה לעשות כדי להתמודד בצורה אופטימלית עם המצב הזה. הביאו את עצמכם למציאות בה אתם מצליחים להעלים את הכאב, וממשיכים לרוץ.

מה צריך לעשות כאב כואבת הברך בריצה?

אם אתם מאלה שמתעלים מכאבי ברכיים בזמן ריצה, עליכם לדעת כי אתם מסכנים את עצמכם. כאבים בברכיים מתריעים על כך שחובה עליכם לעצור, אל תמשיכו את הריצה. תגיעו לבית ותנסו לאבחן את הסיבה שבגינה אתם מתמודדים עם הכאב. יכול להיות שעשיתם תנועה לא נכונה, ישנה סבירות כי מדובר על בעיה רצינית יותר. אנו מציעים לכם לגשת לרופא מומחה שיספק לכם אבחנה מקצועית בזכות הידע שהוא צבר. אם תצליחו לשים את האצבע על הבעיה, ניתן יהיה לתת לכם את הטיפול המתאים והאופטימלי.

איך מונעים מכאבי הברכיים להחמיר?

המון אנשים שאוהבים לרוץ מספרים כי ככל שחולפים הימים, כך הכאב הופך להיות טורדני ומציק. אם בהתחלה הוא היה מגיע רק לקראת סוף הריצה, כעת הוא מופיע בתחילתה. איך תוכלו להימנע מאותם כאבים בברכיים? קודם כל חובה לגשת לרופא, אל תחשבו כי תצליחו לפתור את הבעיה לבד. מעבר לעובדה הזו, חשוב מאוד שתורידו את העצימות של הריצה לתקופה הקרובה. אף אחד לא מבקש מכם להפסיק לרוץ, אך כן תעשו השתדלות להפחית את העומס על הברכיים. מי שמתאמן יכול להתמקד בחלק גוף עליון, כל זאת עד לאישור מהרופא לחזור לרוץ. הביאו את עצמכם למצב בו לברכיים יהיו את הכלים הדרושים להחלים במהרה.

איך נמנעים מכאבים בברכיים בזמן ריצה?

קשה מאוד למנוע לחלוטין את כאבי הברכיים בזמן הריצה ולאחריה. בסוף כפי שאמרנו מדובר על פעילות שמביאה למאמץ עילאי על הברכיים ועל שרירים נוספים בגופנו. על מנת להפחית את הסיכוי לכאבים ופציעות חשוב להתאים את הריצה אליכם. אל תעמיסו על עצמכם מההתחלה, הביאו את עצמכם למצב בו אתם מתאימים את הקושי לרמתכם. בו בזמן עלייה במפלס העומס צריכה להיות הדרגתית, אל תעמיסו על עצמכם בצורה כזו שתוביל לפציעה. השתמשו במדרסים ובנעלי ספורט ברמה גבוהה, בזכותם תימנעו את הבעיות הבאות. בכל פעם שמתעורר כאב, גשו מיד לרופא מומחה שיאבחן את הסיבה לכך.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here