pixabay

נדמה שאוקטובר היה כאן לפני שניה בדיוק, והנה אנחנו שוב בסיומה של שנה אקדמית נוספת. עם בוא האביב וריחות הפרחים – כך הולכים ומתקרבים גלי החום והשרב ואיתם תקופת הבחינות וכתיבת העבודות. אכן, רבים מאתנו פונים ללימודים במכללות או באוניברסיטאות – וזאת, כדי לרכוש השכלה ומקצוע. בהמשך, נשאף למצוא עבודה בתחום העיסוק שלנו. עם זאת, הדרך מכאן ועד לשם נראית ארוכה. במיוחד כאשר אנו נאלצים להתמודד עם כתיבת עבודות וסמינריונים להגשה.

גם אתם מחכים ליום בו תסגרו את החובות לתואר? רוצים סוף סוף לצאת לעולם האמתי ולגלות מה הוא מציע לכם? צודקים! אבל אומרים שהחיפזון הוא מהשטן. הרי לפני שתפסעו על פודיום המצטיינים, עליכם להגיש את הסמינריון. איך כותבים אותו? אנחנו כאן כדי לעזור לכם!

טיפים חשובים לכתיבת הסמינריון

בתחילתו של כל סמסטר, אנו הולכים שמחים וטובי לב, וחושבים: "הנה חוזרים לשגרה ופוגשים את כל החברים מהלימודים!" עם זאת, וככל שחולפים החודשים, כך אנו צוברים יותר ויותר פערים, משקיעים בשיעורי הבית ומנסים לתמרן בין העומס האקדמי לבין העבודה, המשפחה והחברה.

אכן, לימודים גבוהים כשמם כן הם; מטרתם לפתח את המחשבה שלנו, לאתגר אותנו ואת האופן בו אנו מתנהלים – כדי שנוכל להביט למעלה ולפרוץ את הגבולות הרחוקים ביותר. בדרך, נתמודד עם מגוון אתגרים – כאשר כתיבת סמינריונים הם חלק בלתי נפרד מכך.

נדמה כי מדובר במעין מסע כומתה עליו כולם מתלוננים – אך מרגישים הקלה עצומה ברגע שמגיעים לקו הסיום. אכן, כתיבת סמינריון הינה אחת המטלות המטרידות והמאתגרות עמן סטודנטים ברחבי הארץ נאלצים להתמודד. כיצד ניגשים לפרויקט משמעותי זה? תקראו את הטיפים הבאים:

  • בראש ובראשונה, רצוי לברר האם למרצה הקורס ישנן דרישות כאלו ואחרות הנוגעות לאופן כתיבת העבודה. בין אם מדובר במבנה שלה, כמות המילים אותה תצטרכו לכתוב ועוד – היבטים טכניים אלו יסייעו לכם לבצע את הצעד הראשון לעבר כתיבת העבודה.
  • כעת, אתם רשאים להתקדם לשלב הבא: בחירת הנושא לעבודה. האם המרצה העביר רשימת נושאים לכתיבה? או שמא הוא נתן לכם יד חופשית ולא הגדיר כלל נושא? לכל היבט ישנם יתרונות וחסרונות – אך עליכם להתמודד עם המציאות על הצד הטוב ביותר. כלומר, יהיה עליכם לסקור את מלוא האפשרויות העומדות לפניכם ולהבין מהו הכיוון אליו אתם נוטים. ככל שתתחברו יותר לנושא העבודה – כך תהליך הכתיבה יהיה מהנה.
  • בחרתם את הנושא האהוב עליכם? ניסחתם הצעת מחקר לעבודה? חיפשתם אחר מקורות אקדמיים מתוכם תבחרו ציטוטים לעבודה? מעולה! החל מכתיבת המבוא, הפרקים ועד הסיכום של הממצאים – הגעתם לשלב כתיבת הסמינריון. נדגיש כי על נוסח הכתיבה להיות מכבד. הרי לא מדובר בסמס או התכתבות בוואטסאפ עם החברות, שכן המרצה הוא זה שיקרא את העבודה. בהתאם, חשוב לכתוב בסגנון וברמה מכבדים וגבוהים. כמו כן, על השפה להיות ברורה – מבלי להיכנס למשפטים ארוכים ומסורבלים.
  • לאחר שהשלמתם את כתיבת תוכן העניינים כמו גם את הביבליוגרפיה – כל שנותר לכם לעשות הוא להדפיס את העבודה, לכרוך ולהגיש אותה.

בשעה טובה ובהצלחה!

 

העולם פרוש לפנינו

רבים מאתנו מביטים אחורה לתקופת התואר הראשון עם נוסטלגיה. שם, הכרנו חברים לחיים, רכשנו כלים חשובים להמשך דרכנו ויצרנו חוויות בלתי נשכחות – לטוב ולרע. בין כל הזיכרונות, נדמה כי הקושי בכתיבת הסמינריון הולך ומתעמעם. אולי אנו אף חושבים להמשיך לתואר שני. מי יודע? העולם פרוש לפנינו!

המומלצים שלנו:

עבודה סמינריונית

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here