בעיני רבים הדיכאון הוא עצבות בלבד, אך לא מעט יודעים שהדיכאון הוא הרבה מעבר לכך. למעשה, הדיכאון הוא מחלה לכל דבר, ובדיוק כמו סוכרת, שעלת או חצבת, יש לטפל בה בהקדם. למרבה הצער, אנשים הלוקים בדיכאון נוטים להיתפס בעיני החברה כמפונקים או רגישים יתר על המידה, כאשר למעשה כל אחד יכול ללקות בדיכאון בשלב כלשהו בחייו. על כן, חשוב לשים לב לתסמינים של דיכאון ולפנות לעזרה מקצועית בעת הצורך.

10 סימני דיכאון שחשוב לשים אליהם לב

אלה כמה מבין הסימנים המשמעותיים יותר שיכולים לעורר חשד לדיכאון:

  1. מתעוררים מוקדם – התחלתם להתעורר בשעה 3 או 4 לפנות בוקר? אם כן, זה יכול להיות סימן לדיכאון סמוי. לאחר היקיצה המוקדמת האדם חווה קשיי הירדמות ולעתים גם אינו מצליח להירדם כלל.
  2. חוסר הנאה וחוסר עניין – אתם מגלים חוסר עניין בולט בדברים שאהבתם לעשות: תחביבים, פגישות עם חברים, יציאות לסרט ועוד.
  3. רגזנות יתר – אתם נוטים להתרגז בקלות רבה יותר, לעתים אף על דברים חסרי ערך.
  4. קשיי הירדמות או קשיי התעוררות – אתם מגלים כי אינכם מצליחים להירדם בלילה ללא כדורי שינה, או לחלופין – מתקשים להתעורר בשעות הבוקר.
  5. חוסר תיאבון או מצב של אכילה כפייתית – אדם הסובל מדיכאון מאבד את תאבונו ומתחיל לרדת במשקל שלא במסגרת דיאטה. אכילה כפייתית נחשבת אף היא לתסמין דיכאון, בייחוד אם מדובר באכילה בכמויות גדולות ובשעות בלתי רגילות.
  6. הזנחת המראה החיצוני – אדם השרוי בדיכאון עלול להזניח את המראה החיצוני שלו: לא לשמור על היגיינה אישית, הופעה מרושלת ועוד.
  7. ירידה בכושר הריכוז – האדם חווה קשיים בזכירת דברים וכושר הריכוז שלו נפגע. הדבר עלול להתבטא בירידה בתפוקה בעבודה או בלימודים.
  8. חוסר שקט והאטה – המדוכאים עלולים לחוות חוסר שקט פנימי שאותו הם אינם יכולים להסביר. כמו כן, קיימת האטה בביצוע הפעולות היום יומיות.
  9. מחשבות על התאבדות – מחשבות חוזרות ונשנות על הרצות לסיים את החיים – בין אם קיים תכנון כזה בפועל ובין אם לא.
  10. כאבים גופניים – הופעה פתאומית של כאבי ראש, כאבי בטן ועוד.

מה עושים?

אם הבחנתם לאחרונה בסימני דיכאון בעצמכם או ביקירכם, אין מקום לספק. פנו לסיוע מקצועי. חשוב שאיש המקצוע יהיה מנוסה ומקצועי בתחומו, אדם שיודע לטפל במקרי דיכאון כראוי. כמו כן, אדם השרוי בדיכאון זקוק לתמיכה והבנה. אל תדחו אותו בשל מצבו. להיפך, קבלו אותו בזרועות פתוחות.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here