איך בונים אתר לפלאפונים ומכשירים ניידים?

המאמר התמציתי הזה, מניח שיש לך ידע מעמיק בHTML ובrobtots.txt וכו', ומסביר על מה חשוב לנקוט בשביל שהוא שהתא ייקלט טוב במנועי חיפוש

היום אפשר לבנות אתר לפאלפון בדיוק כמו שבונים אתר רגיל. בקוד היטמל (HTML). הפלאפון מספיק חכמים (אייפון, אייפד, ואנדרואיד), כדי להציג את זה עם כל הקוד JavaScript. כמו כן הם מסוגלים לשים פרסומות והכל כרגיל.

כל מה שצריך לעשות זה אתר נפרד, בשביל שיהיה עיצוב שונה ויותר נוח.

האתר הזה קיים גם למכשירים ניידים, למדנו מגוגל ויוטיוב מה הדרך המומלצת ביותר לעשות את זה. יש כמה בעיות מבחינה איך להעביר את הגולשים לאתר הנייד, ויש בעיה אחת עיקרית. אסור שיהיה תוכן כפול בגוגל. כאשר יש שני אתרים, גוגל עלולים לראות את זה כבגידה ונסיון לרמות אותם ולפסול את האתרים. לכן נלמד אתכם מה אנו עשינו בשביל שגם אתם תצליחו יותר במהירות.

1. ליצור מפת אתר נפרדת עבור האתר המוביילי. המפה דומה מאוד למפה של אתר רגיל, רגיל שיש כמה אלמנטים שמשתנים, השינוי העיקרי הוא בכותרת, ובכל פריט שצריך להוסיף <mobile וכו.

מומלץ לקרוא תיעוד מפות אתר לניידים של גוגל.

2. ליצור אתר חדש שנראה בדיוק אותו דבר, אבל במקום 'www לשים רק m ושם לשים את האתר החדש.

חשוב מאוד.

עכשיו מתחיל העניין:

גולש רגיל שמגיע לאתר הנייד. להשאיר אותו שם. ולהוסיף תאג no-index. (באמצעות meta או באמצעות הכותרת x-robots-tags) אנחנו אומרים לא לאנקדס, בשביל שגוגל (GoogleBot, לא יאנדקסו בטעות את האתר).

גולש נייד שמגיע לאתר הרגיל להפנות בדיוק לאותו מקום באתר הנייד, עם הפניית 301. (צריך הפניה זמנית). וכנ"ל אנחנו אומרים לו לא לאנדקס. (ולא לחסום ח"ו עם robots.txt).

3. לכפות.

לפעמים גולש נייד, מעוניין לראות דווקא את האתר הרגיל, אז צריך להוסיף פרמטר כמו mobile=1, ואז לא קוראת הפניה. לדוגמא

Home

העניין הוא, שגם כאן, חייבים להוסיף הוראה לא לאנדקס את הדף, או בכלל לחסום אותו למנועי החיפוש.

4. כדאי להוסיף את הטאגי מתא viewport בשביל שיראה ברוחב המסך.

5. כדאי להוסיף את הטא apple-touch-icon..

את כל טאגי המתא (viewport,apple-touch,icon, robots), אפשר לראות בקוד מקור של הדף

m.wikipedia.org

* יש לגוגל שני מנועי אינדקס נפרדים. GoogleBot, GoogleBot-Mobile חייבים לתת להם בדיוק את אותו התוכן שנותנים לגולשים מאותו הסוג. לכן לא לחסום, ולא לעשות הפניה רק להם. לכן צריך לסמן להם לא לאנדקס את האתר.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here