העולם בו אנו חיים הוא עולם דינמי ומהיר. רוב בני האדם בעולם המערבי נמצאים במעין מצב מתמיד של מתח ולחץ. מדובר בנושא מטריד, אשר במדינות מתקדמות בעולם כבר הוכרז כמצב רפואי לכל דבר ועניין, וישנן מדינות לדוגמת הולנד למשל, בהן מקבלים חופשה בתשלום לצרכי הירגעות ובכדי להפיג את רמת הלחץ וכדומה. מצב סטרס מתמשך ידוע כי עלול לגרום אחריו בעיות בריאותיות פיזיות נוספות, וידוע כי הוא עלול לפגום קשות באורח החיים עד לרמה של חוסר תפקוד. ישנן שיטות רבות ומגוונות המציעות דרכים קלות ומהירות להפגת מתחים ולחץ וגם שיטות אשר מציעות שינויים ניכרים באורח החיים על מנת לייצר חיים נטולי או לפחות מופחתי סטרס.

דרכים להפיג את רמת הלחץ בחיי היום יום:

כאמור ישנן שיטות רבות אשר יכולות לסייע בהפחתת מתח ולחץ, חלקן דרכים פיזיות חלקן דרכים מנטליות ורגשיות, הנה כמה דוגמאות מגוונות ממספר תחומים אשר יסייעו לכם להפחית את רמת הסטרס:

  • כמה פשוט ככה יעיל: נשימות. כן כן, פעולה בסיסית וטבעית אך פעולה זו יכולה לשמש כדרך הכי יעילה ומהירה להפגת מצבים של מתח וחרדה ואף לשכך כאבים וכדומה. נשימות עמוקות אל תוך הבטן, כמו שילדים עד גיל מסויים נושמים באופן טבעי, ידועות כבעלות יכולת להפיג מתח ומרגיעות במהירות. ישנם סרטוני הדרכה רבים בנושא ברשתות החברתיות וניתן אף לקבל טיפול דרך נשימה.
  • לחץ? לחיצות! ישנם מקומות בגוף אשר ידועים כנקודות לחץ, בתורות שונות מן המזרח יש התייחסות רבה לכך. ישנם אנשים מקצוע רבים אשר מטפלים בתחום, וישנם סרטוני הדרכה רבים אשר מדגימים כיצד תוכלו אתם בעצמכם להפעיל לחץ קל על נקודות מסוימות בגוף, ולסייע לעצמכם בקלות ובמהירות.
  • נוע תנוע: לתנועה יש יכולת אדירה לשחרר מתחים מהגוף. בין אם מדובר בהליכה, ריצה, משחק או ריקוד – אין ספק כי לא צריך להיות מדען או רוחני כדי להרגיש מה קורה לנו בגוף כאשר אנחנו מתנועעים. על מנת להפיג מתחים בצורה שוטפת ולתחזק את הגוף, כדאי לבצע פעילות כלשהי באופן שוטף.
  • שיחה עם אדם קרוב: עוד דרך מהירה קלה ונוחה לפרוק עול ולשחרר לחץ. לפעמים מספיק לשתף אדם אחר במה שמטריד אותנו, ומיד ישנה תחושה של הקלה . כמובן שבמקרים מסוימים כדאי אף לפנות לאנשי מקצוע המטפלים בתחום.

אלה הן רק חלק קטן מאוד מן הדרכים והשיטות הקיימות אשר יכולות לסייע לכם להפיג מתח ולחץ בחייכם, כל אחד מושפע מהן אחרת וכדאי להתנסות ולגלות מה עובד עבורכם.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here