קרדיט - freepik.com

חובה חוקית, על כל אדם יחיד הזוכה בפרס כספי בישראל, לשלם מס הכנסה מהזכיה שלו. החובה הזו חלה על זכיות בלוטו, אבל גם על רווחים כספיים משעשועונים ועוד. חשוב לדעת, כי סף המס ירד בינואר 2023 מ- 50,000 ל- 32,760 שקלים.

כלומר, השתתפתם בשעשועון, או בהגרלה, וזכיתם בפרס כספי, המדינה מתחלקת איתכם. אמנם לא שווה בשווה, רוב הכסף נשאר אצלכם, אך עדיין תקבלו פחות ממה שזכיתם בו. המס משולם בצורת ניכוי מס במקור. זה אומר, שהגוף שנותן לכם את הפרס, משלם מס הכנסה עליכם בעצמו מכספי הפרס.

אולי לא סומכים עלינו שנשלם בעצמנו מס על זכייה בשעשועון…?

בואו נדבר על זה.

מהו שיעור המס על זכייה בשעשועון

אם זכיתם בפרס או בהגרלה, בשווי של פחות מ- 32,760 שקלים, לא תצטרכו לשלם מס על זכייה בשעשועון. אך אם הפרס גבוה יותר, תצטרכו לשלם:

  1. בין 32,760 שקלים ל- 65,520 שקלים, שיעור המס הוא חלקי.
  2. סכומים של מעל 65,520, שיעור המס הוא 35 אחוזים מכל הסכום.

חישוב הסכום הנקי שנשאר לאחר תשלום המס, הוא קצת מורכב, ונוגע רק למי שמרוויח כמו בסעיף 1 (בטווח שבין 32,760, ל- 65,520 שקלים):

התקרה שמעליה נדרשים לשלם מס מלא על כל הזכיה, היא הכפלה ב- 2 של תקרת הפטור לשנת המס הנוכחית. כלומר, נכון לשנת 2023, תקרת הפטור היא 32,760, ולכן השלב שבו מתחילים, לשלם סכום מס מלא על כל הזכיה הוא: 65,520 שקלים.

יש להפחית את שווי הפרס מסכום זה, ההפרש הוא הסכום שעליו תהיו זכאים לפטור ממס הזכיה. אם תפחיתו משווי הפרס את גובה הפטור ממס שלכם, תגיעו לסכום עליו צריך לשלם מס בסך 35 אחוזים.

את הסכום החייב במס הכפילו פי 0.35, ותקבלו את גובה המס שתידרשו לשלם. אם תפחיתו את גובה המס משווי הפרס, תקבלו את הנטו שיישאר לכם, אחרי התשלום של מס על זכייה בשעשועון.

החזר מס על זכיה בשעשועונים

תוכלו לקבל החזר על תשלום מס על זכייה בשעשועון, על חלק מהמס ששילמתם. אם זכיתם בפרס כספי בשעשועונים או הגרלות, רצוי שתבדקו האם מגיע לכם החזר מס, על מנת לקבל חזרה כל שקל שמגיע לכם על פי חוק.

מכיוון שהתשלום נעשה על ידי ניכוי מס במקור, קורה פעמים רבות שאנשים משלמים בלי רצונם את המס המלא על זכייתם, בלי לדעת שהם יכולים לשלם הרבה פחות, בגלל נקודות הזיכוי שלהם.

אינדיגו פיננסים איתכם גם בפרסים

המומחים שלנו ישמחו לבדוק בשבילכם, האם אתם זכאים לתשלום החזרי מס. הבדיקה שאנו עורכים, כוללת בדיקת עשרות סעיפים המזכים אנשים רבים ממס, כמו החזר מס על אבטלה, לידת תינוק, מכירת דירה לפי מדרגות מס שבח, ועוד. כך נוכל למקסם את החזר המס שלכם, ולדאוג שתקבלו את הסכום הגבוה ביותר האפשרי.

חשוב שתדעו שזכאות להחזר מס, היא בתוקף של עד 6 שנים רטרואקטיבית. כך שאם זכיתם בפרס כספי משנת 2017, נכון לסוף שנת 2023, המס ששילמתם עלול לעבור אימוץ רשמי במשרדי מס הכנסה, ותאלצו להפרד ממנו לבלי שוב.

צרו איתנו קשר בהקדם, אנו נבדוק עבורכם את המצב, ויש סיכוי טוב שנוכל לעזור לכם להחזיר כסף הביתה.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here