credit: canva

מכון הארבעה הוא אחד הכינויים המקובלים למרב"ד – המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. הכינוי ניתן למוסד זה עקב המיקום שלו בעבר, ברחוב הארבעה בתל אביב. כיום הוא שוכן בדרך בגין, וישנם גם מכונים דומים בבאר שבע ובחיפה. המכון מופקד על יישום סעיף 51 בפקודת התעבורה, סעיף לפיו יש לפסול את רישיון הנהיגה של אדם שכושר הנהיגה שלו לקוי. משרד עורכי הדין משה רבי מסייע להיאבק ברוע הגזירה, וכבר מנע את פסילת הרישיון במקרים רבים מאוד.

באילו מקרים חובה להגיע אל מכון הארבעה?

* שימוש בסמים – עקב הפגיעה הקשה בשיקול הדעת. בהקשר זה כדאי לדעת שישנם מצבים שבהם צה"ל מדווח על שימוש בסמים וכתוצאה מכך נשלח לחייל זימון למרב"ד.

* הפרעות נפשיות חמורות – שעלולות גם הן לפגוע בשיקול הדעת.

* גיל מבוגר בשילוב מצב בריאותי – אי אפשר להתעלם מהעובדה שככל שאנחנו מתבגרים, כך קשה לנו יותר להגיב במהירות הנדרשת לתרחישים שונים בכביש. כמו כן ישנן בעיות פיזיות שמקשות על נהיגה בבטחה. בפרט מוזמנים למרב"ד מי שהרופא שלהם דיווח על לקויות שהופכות אותם למסוכנים לסביבתם בזמן נהיגה.

* הרשעה בביצוע עבירות תנועה חמורות – ובהן נהיגה במצב שכרות. גם פסילת רישיון לפרק זמן ממושך עלולה להוביל את האדם למרב"ד על-מנת לבחון את מידת הכשירות שלו לנהוג. עבריינים מועדים, כלומר מי שנזקפו לחובתם עבירות תנועה רבות, מוזמנים גם הם למכון.

* מעורבות בתאונת דרכים קטלנית – בעקבות דיווח ממשטרת ישראל על המעורבות בתאונה ועל האחריות לה.

* בקשת להנפקת רישיון לרכב כבד / רכב ציבורי – עקב האחריות הרבה הנדרשת לצורך נהיגה בכלי רכב אלה.

לשמור על הרישיון בעזרת עורך דין מנוסה

משרד עורכי הדין משה רבי צבר כאמור ניסיון רחב היקף בהושטת עזרה למי שנדרשים להגיע אל מכון הארבעה לצורך בדיקת רמת הכשירות שלהם לנהוג. חשוב להדגיש שהשירות ניתן מתוך מודעות לאחריות הרבה שמוטלת על כל מי שיושב ליד הגה, של כל כלי רכב. השירות כולל ייעוץ מותאם אישית לאדם, הגשת ערעור אם יש בכך צורך ואף פנייה לבית משפט מחוזי לביטול פסילת רישיון.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here