מרוב שאנחנו כל כך מחוברים לאינטרנט ולשימוש בו, בכל פעם שיש לנו תקלה אנחנו מתחילים להיכנס ללחץ, נוטים להתעצבן ולבטא את הכעס בטענות כלפי חברת התקשורת שאנו משלמים לה. ראשית, חשוב להבין שמדי פעם ישנן תקלות באינטרנט והן לא רק עבורכם – תקלות במזג האוויר חורפי, תקלות בשל תיקונים בתשתיות ועוד. כמו כן חשוב להבין בין תקלות תשתית לתקלות ספק.

מה קורה בפועל?

כאשר יש תקלה אנחנו זוכרים רק את אחד הגופים שאנו עובדים אתו (לרוב זה יהיה הספק) ומוציאים עליו את כל העצבים שלנו כאשר יש תקלה באינטרנט. חשוב להבין, כי במידה ויש תקלה בתשתית אז הספק אינו אשם ואתם צריכים לפנות את החברה שאתם משלמים לה עבור התשתית. על מנת להפעיל אינטרנט בביתכם/במשרד/בבית העסק אתם משלמים בחבילה החודשית גם עבור התשתית וגם עבור הספק. בין אם אתם משלמים לשתי חברות נפרדות או לאותה חברה – דעו כי מדובר ב2 דברים שונים לחלוטין.

איך נזהה כיצד יש בעיה בתשתית וכיצד בספק?

הספק הוא הגוף שמחבר אתכם בין התשתיות לרשת האינטרנט. בעת ההתקנה של האינטרנט הספק יציב מודם ראשי ובו מספר נוריות. אם הנורה של האינטרנט כבויה אז דעו כי הבעיה תהיה אצל הספק ולכן זוהי הכתובת שלכם ליצירת קשר במקרה כזה. במידה ואחת הנוריות האחרות תקולה אז ככל הנראה שהבעיה היא בתשתית. לכן, אם למשל אתם מחוברים לאינטרנט דרך חברת בזק אבל התשתית היא של בזק בינלאומי, אז דעו כי במקרה של בעיית תשתית תצטרכו לפנות לבזק בינלאומי ולא לבזק. כמו כן במקרים רבים תוכלו לפתור בבעיה בעצמכם ולחסוך הגעת טכנאי אם ימים ללא אינטרנט.

כיצד נוכל לטפל בבעיה בעצמנו?

לעתים רבות, כאשר הבעיה תהיה באחת מנוריות התשתית, תוכלו לנתק את הכבלים המחוברים אל המודם ואל החשמל, לחכות חצי דקה ולחבר אותם מחדש. לרוב זה יפתור את הבעיה. על חלק מהמודמים יש כפתור הנקרא reset  שתוכלו גם לנסות אותו על מנת לאפס את המודם. כמו כן, אם התקלה היא בנורת הWIFI תוכלו לבדוק האם במודם שלכם יש כפתור הנקרא WIFI. לרוב התקלה היא בשל לחיצה על כפתור זה המכבה את נורית הWIFI מבלי ששמתם לב שלחצתם, או כי הזזתם את המודם והכפתור נלחץ. במקרה של תקלה בספק, לעתים תוכלו להתחבר מחדש לאינטרנט על ידי הדלקה מחדש של המחשב ולאפשר לו להתחבר אוטומטית מחדש או במידה ואתם מתחברים עם משתמש וסיסמה שקיבלתם מהספק, תוכלו לבצע את החיבור מחדש דרך לוח הבקרה במחשב.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here