פרסום מודעת אבל בעיתון – עוד דרך לשיתוף
מקור pixabay

פרסום מודעת אבל הוא אחת המטלות הפחות נעימות. כל מי שאמון על מכירת שטחי פרסום בעיתון, יודע ומבין כמה לא נעים להיתקל חדשות לבקרים באנשים שכל מה שהם רוצים הוא לפרסם מודעת אבל על מותו של קרוב משפחה, עמית לעבודה או חבר. יחד עם זאת, אין מנוס מההכרה הפשוטה והבלתי ניתנת לפרשנות – פרסום בעיתון של מודעות אבל הוא שירות נחוץ ואפילו הכרחי. זאת, במצב שבו משפחת הנפטר נמצאת במצב קטסטרופלי ולאחר שאבדה זה לא מכבר אדם אהוב. 

מהן המשמעויות של פרסום מודעת אבל בעיתון? מיהם האשים או הגופים המזמינים בדרך כלל מודעות כאלה? 

המשמעות של פרסום מודעת אבל בעיתונות הכתובה

מרגע שנודע על מותו של אדם, מתחיל סוג של מרוץ בין המועד להלוויה שלו לבין האפשרות לזמן להלוויה מספר גדול ככל האפשר של מוקירי זכרו על מנת להשתתף בהלוויה. על פי היהדות אין דוחים את קבורתו של אדם אלא בנסיבות מאד מיוחדות. לפיכך, כל התהליך צריך להתבצע במהירות. זאת, בניגוד למה שנהוג במקומו אחרים ובדתות אחרות המאפשרות ואפילו מחייבות להציג את ארונו של המת למשך שלושה ימים במטרה לאפשר לכל מוקירי זכרו להיפרד ממנו בצורה מסודרת. בעבר הלא רחוק, לא היו טלפונים ניידים והטלפונים הנייחים גם הם לא היו נפוצים. כתוצאה, לא היתה אפשרות להודיע לכל מוקירי זכרו של המת את דבר פטירתו במהירות. כיוון שהעיתונים מתפרסמים לעיתים קרובות, הרי פרסום בעיתון אפשר למוקירי זכרו של המת להגיע לכל הפחות לשבעה. ואולם השיפור הניכר בטלפונים בכלל וטלפונים ניידים בפרט הפחית מאד את החשיבות של פרסום מודעת אבל בעיתון. 

מי מזמין מודעת אבל בעיתון

ואולם למרות שלכאורה פרסום בעיתון של מודעת אבל הפך לבלתי רלבנטי, פרסום מודעת אבל בעיתון עדיין ממשיך להתבצע. הסיבה לכך היא שהייעוד של מודעות האבל השתנה. אם עד לא מכבר המודעות הללו היו הדרך הנכונה ביותר להודיע על דבר מותו של אדם, הרי שבעידן החדש השתנתה המטרה. נכון להיום, מי שמפרסמים את מודעות האבל הם חברים, גופים פיננסיים או מקום העבודה של הנפטר. הפרסום נועד יותר למטרות של כבוד ופחות למטרה מעשית. אמנם מרבית מודעות האבל הן בגודל ובנוסח סטנדרטי, אבל יש מקרים שבהם מודעת האבל גדולה ומרשימה יותר. בדרך כלל יש קורלציה בין חשיבותו של המת לבין הגודל של המודעה והנוסח שלה. צרו קשר כבר כעת ואנו נסייע לכם לפרסם מודעת אבל בהתאם לצרכים ולהעדפות שלכם. 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here