הסרט "ילד יפה" מספר על הקשר הנרקם בין אבל לבנו, על רקע התמכרותו של הבן לסמים ואלכוהול. מדובר במאבק בלתי פשוט שסוחף אחריו משפחה שלמה. ואכן, עולמו של אדם מכור יכול להפוך עליו, והוא יקדיש את חייב להתמכרות. התמכרות לאלכוהול היא אחת ההתמכרויות המורכבות יותר. בעיית האלכוהוליזם גובה מחיר אישי כבד. האדם המכור לטיפה המרה מאבד את החשק לחיות, והוא פוגע בבני משפחתו ובחבריו. אבל גם בתוך השחור, עדיין יש תקווה. חשוב לזהות את הסימנים ולהפנות את האדם למרכז גמילה.

הסימנים שאסור להתעלם מהם

קיימים כמה סימנים המעידים על כך שהאדם שלפניכם עלול לסבול מבעיית התמכרות לאלכוהול. אסור להתעלם מהסימנים האלה, ויש לפנות לאנשי מקצוע בהקדם האפשרי:

  • חוסר אחריות – המכורים לאלכוהול נוטים להזניח את ההתחייבויות שלהם לבני המשפחה או לעבודה. האלכוהוליסט עלול להבטיח לבוא ולעזור בסידור הבית, ולאחר מכן להתחמק מכך, או להתחייב לעבודה ולא להגיע למשמרת.
  • ביצועים גרועים – בעבודה, בלימודים או בחיים האישיים. האלכוהוליסט אינו מצליח לתפקד כראוי ולבצע את המוטל עליו.
  • התערבות המשטרה – המכור נעצר על ידי המשטרה בגין נהיגה בגילופין.
  • לא מסוגל להפסיק לשתות – גם לאחר שהתגלו בעיות רפואיות וגם לאחר שהרופא הזהיר מפני הסכנות הטמונות בצריכת יתר של אלכוהול.
  • סימנים חיצוניים – סימנים גופניים כמו בחילות, רעד או הזעת יתר.
  • השתייה כבריחה מהמציאות – אלכוהוליסטים נוטים "לברוח" מהמציאות הקשה בעזרת שתייה. כך, ניתן לראות את האלכוהוליסט עם בקבוק של בירה או וודקה לאחר מריבה עם בני המשפחה או החברים.
  • כשהזיכרון נפגע – האלכוהול גורם לפגיעה בזיכרון, ולכן האלכוהוליסט נוטה לשכוח דברים.
  • אובדן עניין בתחומים אחרים – האלכוהוליסט מקדיש את חייו לשתייה, והוא מאבד עניין בתחביבים שונים שאהב מקודם דוגמת קריאה, סריגה, הליכה, ריצה או רכיבה על אופניים.

יש מה לעשות בנידון

גם אם גיליתם כי בן משפחתכם האהוב הפך למכור לאלכוהול, יש מה לעשות בעניין. מרכזי גמילה מאלכוהול וסמים יכול לסייע לכם לעזור למכור להיגמל, ועל הדרך לעודד אתכם. הגמילה במרכז מתרחשת בכמה שלבים. ראשית, הצוות המקצועי מנסה לגמול את המטופל מהשתייה על ידי צמצום כמויות השתייה. כך הגוף מתרגל בהדרגה לחיות ללא אלכוהול. לאחר מכן, עוברים לשלב הטיפול ההתנהגותי. האדם לומד לחיות ללא אלכוהול, והוא חוזר להתעניין בתחביבים – מפתח תחביבים חדשים או חוזר לתחביבים הישנים. בסופו של דבר, לומד המכור הנקי לחיות מחדש, והוא חוזר לחיק המשפחה ומשתלב במעגל העבודה.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here