ישראלים ידועים ביכולות המיקוח שלהם, הלקוח הישראלי לא אוהב לצאת פראייר ובכל הקשור לביצוע סקר שוק והשוואת מחירים – אנחנו אלופים! כיום ישנם אתרים רבים המספקים מידע מפורט על השוואת מחירים של מוצרים ושירותים שונים ואף של הצעות עבודה, אך כאשר אנו רוצים להשוות מחירים בצורה אופטימלית ואכן לקבל תמונה מדויקת, כדאי מאוד לשים לב למספר דברים חשובים שיכולים לשנות את ההחלטה שלכם לכאן או לכאן. העניין נשמע פשוט אך כמה טיפים קטנים יכולים להביא להבדל משמעותי במחיר אותו תרכשו את המוצר או בתמורה אותה תקבלו.

אז איך עושים את זה נכון?

הנה כמה נקודות עיקריות שיש לבדוק בעת שרוצים לבצע השוואת מחירים או סקר שוק, אשר יכולים לייעל מאוד התהליך ולאפשר לכם באמת לקבל את המחיר הטוב ביותר על המוצר או השירות אותו אתם מחפשים:

  • מה אתם מקבלים תמורת המחיר הנקוב מוצע לכם – יש לבדוק בקפדנות מה בדיוק כולל המחיר הנקוב ומה בפועל אתם מגיע עם אביזרים נלווים מסוימים למשל, והשני ללא אותם אביזרים, אבל הם בעצם נמכרים באותו מחיר. זה מצב שכיח כמעט בכל תחום, הבדל קטן שעלול לעלות לכם אף בהוצאה נוספת.
  • מומלץ מאוד לבדוק בתשומת לב את המפרט של המוצרים השונים, כי לעתים המוצר עצמו עלול להראות זהה מבחוץ אך בעצם הוא יהיה בעל מאפיינים שונים ממוצר דומה אשר נראה אותו הדבר אך יכיל מפרט עשיר יותר.
  • יש לבדוק היטב תנאי האחריות אשר ניתנים לכם. ישנם ספקים אשר מציעים אחריות נרחבת יותר או נוספת על האחריות הניתנת מן היצרן עצמו. לעתים מדובר בתקופת אחריות ארוכה יותר או בכיסוי נרחב יותר על תקלות וכולי. בהקשר של מוצרים מסוימים כגון טלוויזיה למשל, נושא זה עלול להיות בעל משמעות כלכלית גדולה, וגם בשקט ובביטחון שלכם.
  • שימו לב לפרסום: האם המוצר חדש או משומש? סעיף זה רלוונטי יותר לרכישות אשר נבצע דרך אתרים מחו"ל כמו למשל אי-ביי או אמאזון, אשר מציעים מוצרים חדשים לצד מוצרים משומשים, לעתים באותה העלות.
  • תנאי אספקה – יש לבדוק האם הזמנת המוצר כרוכה בעלויות משלוח שיכולות לייקר את הרכישה, או שהמוצר יגיע במועד בעייתי עבורכם.

השוואת מחירים היא עניין פשוט, וכיום אכן ניתן לבצע סקר שוק מקיף בנוחות ביתכם, מבלי לכתת רגליים בחנויות, אך כדאי מאוד לשים לב לדגשים הללו על מנת ליהנות מהיתרונות של פעולה זו.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here