איך תמצאו את טכנאי המחשבים הטוב והמשתלם ביותר?
מקור freepik

מאת מומחי אתר http://www.t.co.il

מחשב, מכל סוג שהוא, יכולות להיווצר בו תקלות וקלקולים אשר עלולות להשפיע על היכולת שלנו להשתמש בו בדרכים שונות. אומנם לא כל בעיה אומרת שאנחנו בהכרח לא נוכל להשתמש בו יותר, אך אין ספק שחלק גדול מהבעיות עלולות להשפיע על היכולת שלנו להשתמש בו באופן רצוף, עקבי, כפי שאנחנו מצפים ורוצים.

מחשבים, כפי שאנחנו יודעים, מורכבים משני עולמות תוכן עיקריים. חומרה ותוכנה. חומרה כוללת את כל המרכיבים הפנימיים והחיצוניים של המחשב (חיצוניים, הכוונה מסך או מקלדת, למרות שלא בהכרח מתייחסים כאל חלק אינטגראלי של המחשב, שכן אפשר לנתק אותם ולהשתמש באחרים במקומם). תוכנה כוללת את מערכת ההפעלה וכל התוכנות אשר מותקנות על המחשב, כולל תוכנות אשר משפיעות על תפקוד החומרה במחשב.

הבעיות יכולות להיווצר מסיבות שונות, בכל אחד בנפרד וכן בשני החלקים גם יחד. כשאנחנו פונים אל טכנאי מחשבים מומלץ במטרה לאבחן את הבעיה ולטפל בה, הוא אמור לדעת כיצד עושים זאת. הוא יבחן האם הבעיה היא אכן בחומרה או בתוכנה, ומה הדרך הנכונה להתמודד עם זה.

חשוב לציין, גם אם הבעיה בתוכנה, ייתכן מאוד שההשפעה שלה תהיה ניכרת, למרות שאפשר להסיר את התוכנה כך על פניו לפתור את הבעיה. בוודאי אם מדובר בתוכנה שהצליחה להכניס אל תוך המחשב רוגלות ווירוסים, אשר מחייבות פרמוט של כל המחשב והתקנה מחדש.

לפני שנציג אילו בעיות יכולות להתגלות וכיצד טכנאי מחשבים מומלץ ידע לפתור זאת, חשוב להדגיש, אנחנו יכולים לפנות אל טכנאים בכל יישוב ויישוב, כך למשל, אם אנחנו מתגוררים אזור הצפון, יש לנו אפשרות לפנות אל טכנאי מחשבים בחיפה או בכל יישוב אחר, והוא אמור לדעת כיצד לפתור את הבעיה, לעיתים אפילו טלפונית.

אילו בעיות יכולות להיווצר במחשב שלנו?

אנחנו נחלק את הבעיות על פי שתי הקטגוריות שציינו, חומרה ותוכנה, נציג מספר דוגמאות וכיצד אפשר להתמודד איתן.

במקרה של חומרה, אחת הבעיות הנפוצות היא, האטה משמעותית של פעילות המחשב. זה קורה כשאנחנו נהיה כבד ואי אפשר לעבוד איתו יותר. במקרה כזה, ייתכן מאוד שיש נזק פנימי בדיסק הקשיח ואז צריך להחליף אותו או למחוק הכל ולהתקין מחדש את כל התוכנות. אופציה נוספת, ייתכן שהזיכרון של המחשב כבר לא מספיק בשביל מה שמותקן עליו, ואז צריך להוסיף.

בעיה נפוצה אחרת, בוודאי במחשבים נייחים היא שהמחשב מתחמם ועובד בצורה מאוד איטית. ייתכן מאוד שהבעיה נובעת מכך שהמאווררים שלו אטומים כתוצאה מהצטברות אבק. במקרה כזה, יש צורך לנקות את המאוורר מבפנים ומבחוץ

עוד בעיה נפוצה של חומרה היא חוסר יכולת לקלוט מרכיבים שונים במחשב. למשל, כרטיס מסך, כרטיס קול ואלמנטים אחרים. ייתכן מאוד שהבעיה היא בכרטיס עצמו, שהוא איננו תקין יותר, ולכן יש להחליף אותו. אך ייתכן גם שהבעיה נובעת מכך שהתוכנה של הכרטיס איננה מעודכנת. אם נעדכן אז הכל יחזור לעבוד כמו שצריך.

במקרה של תוכנה, הבעיות הנפוצות זה שהן מפסיקות לעבוד או משפיעות על תפקוד המחשב בצורה בעייתית. הפתרון הוא, למחוק את התוכנה, להסיר אותה ולהתקין מחדש. אפשרות אחרת היא לחפש תוכנות חלופיות יותר איכותיות. כאמור, ייתכן מאוד שיהיה צורך לפרמט את המחשב, אם יתגלה שהתוכנה מכילה רוגלות או תוכנות אחרות שגרמו נזק לתפקוד של המחשב. אז יש צורך לנקות אותו ולהתקין הכל מהתחלה, בצורה טובה יותר.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here