מעוניינים להעביר וידאו בשידור חי, וכל המושגים מבלבלים אתכם?

כאן ננסה לעשות קצת סדר

מכירים את המושגים Buffer, Key Frame, BandWidth, FPS? עושה לכם

בלאגן?

יש תוכנה חינמית מומלצת לשידור וידאו, לשרתי וידאו.

היא נקראת Red5. מומלץ מאוד, זהו בעצם תחליף חינמי ל Adobe Flash Media.

אני מניח שיש לכם את התוכנה בשרת והיא מותקנת, וכעת אתם צריכים לקבוע את איכות השידור.

אם התוכנה אינה מותקנת הסתכלו בקישור, או תבררו באינטרנט. מומלץ מאוד Red5.

Buffer – נתון זה קובע כמה זמן לחכות לפני ששולחים. כדאי לקבוע 2 שניות. אם אתם גולשים באותו הזמן באינטרנט, או עושים הורדה, יכול להיות שזה יתקע את השידור, ולכן כדאי להעלות יותר, לאיזור ה 10 שניות. כך אם פתאום יהיה קפיצה באינטרנט, הוידאו לא יפסיק, כי יש לו 10 שניות בזיכרון.

למה לא תמיד לעשות 10 שניות? קרא על כך באתר למה לא

BandWidth – הגבלת התעבורה. אנחנו לא מעוניינים לעשות את זה. ניתן ל Red5 לקבוע לבד. ולכן נשאיר את זה ל0. אנחנו מעוניינים להסתכל ברוחב התעבורה הגבוה ביותר שיהיה אפשרי עבור השידור.

Width – אפשר לקבוע על 800. חבל פחות.

Height – אפשר לקבוע על 600. חבל פחות. ולרוב בשידור וידאו לא ניתן יותר, וגם לא צריך.

Quality – חשוב מאוד. אם לא משנים אותה, התמונה לא תהיה טובה. בעיקרון זה תלוי במהירות האינטרנט. לא צריך להעלות מעל 85. אבל במהירות אינטרנט רגילה ביתית, מומלץ לקבוע כ50.

FPS – לשידור אינטרנטי מומלץ לקבוע 15. זה קובע כמה תמונות יש בשניה. אם האינטרנט ממש מהיר, והמחשב טוב, אפשר להעלות ל-24. אבל זה מיותר. כי אז ייקח ללקוחות זמן להוריד את הוידאו. בכל אופן לא לעשות פחות מ10 ולא לעשות יותר מ-24.

Key Frame – זה נתון מעניין. הוא לא משנה את האיכות, או את מספר הפריימים. והוא לא משנה לשליחה. הדבר היחיד שהוא משנה זה ללקוחות. כמה זמן ייקח להם להעביר בין נקודות בסרט. מומלץ לשים כ-10. אם יש אינטרנט מהיר, אפשר להוריד ל3. בכל אופן אין צורך ביותר מ10 שניות.

בשידור וידאו נשלחת תמונה אחת מלאה, ואח"כ כל הפריימים זה בעצם הסבר מה השתנה בין התמונה הזאת לקודמת. דבר זה מצויין, ואפשר סרט שלם לשלוח בצורה כזו. הבעיה היא, שאם הלקוח רוצה לראות מאמצע הסרט, הוא לא יכול, כי הוא צריך קודם לקבל פריים שלם. לכן מדי פעם שולחים פריים שלם כל כמה שניות. זה הנתון Key Frame. יוטיוב לדוגמא אומרים שהם עושים בכל 3 שניות.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here