אחד מהמאכלים האהובים על כולם, ילדים ומבוגרים כאחד, היא כמובן הפיצה. זהו מאכל איטלקי המורכב מבצק, רוטב והמון גבינה. השילוב של שלושת המרכיבים האלו יוצר מאכל חם, טעים, משביע וממכר במיוחד. מכיוון שזהו מאכל פשוט להכנה וגם טעים, ניתן למצוא אותו בכל דוכן אוכל או מסעדה חלבית. בשונה ממה שנהוג לחשוב, פיצה אינה בהכרח מאכל לא בריא או לא מזין. הכל תלוי בדרך בה מכינים אותה, כך שאם אתם מקפידים על תזונה בריאה במהלך היום או בתהליך דיאטה ויש לכם חשק לפיצה חמה, טעימה ומשביעה – אתם יכולים פשוט להכין פיצה כזו שהיא גם פיצה בריאה ומזינה במו ידיכם!

הכנת בצק מזין וטעים

כפי שאמרנו, פיצה יכולה להיות מזינה וגם טעימה אם מקפידים להכין אותה בצורה הזו. תוכלו להכין בצק לפיצה ממרכיבים מזינים כמו קמח כוסמין מלא במקום קמח לבן רגיל. לקמח הכוסמין יש ערכים תזונתיים רבים בנוסף לתחושת השובע שהוא מעניק, כך שתוכלו לאכול אפילו פחות משולשי פיצה ול118שבוע במהרה.

מערבבים קמח כוסמין מלא יחד עם גבינה לבנה המכילה רק חמישה אחוז שומן שתעניק לבצק אווריריות, ביצה, מעט אבקת אפייה שתעניק לבצק נפח, שמן זית איכותי ומלח ותימין יבש שיעניקו טעם לבצק. שימו לב שבבצק אין כלל שמרים, כך שהבצק מזין ובריא הרבה יותר מאשר בצק המכיל שמרים.

רוטב עגבניות תוצרת ביתית עם מרכיבים טבעיים בלבד

ניתן למצוא היום בכל מדף בסופר מגוון רחב של רוטבי עגבניות מוכנים לפיצה, שקשוקה או פסטה. מצד אחד רטבים כאלו מהירים מאוד להכנה של מגוון מאכלים, אך מצד שני הם מלאים בחומרים משמרים שאינם בריאים כמו נתרן רב שאינו בריא כלל לגוף.

לכן, הקפידו להכין רוטב עגבניות ביתי עם מרכיבים טבעיים בלבד. ההכנה של רוטב כזה הא פשוטה במיוחד, פשוט מבשלים בסיר קטן שתי עגבניות חתוכות דק, כמה שיני שום קצוצים, מעט שמן זית ומתבלים עם אורגנו, מלח ומעט סוכר לאיזון החמיצות של העגבנייה.

גבינה איכותית ללא הרבה אחוזי שומן

הכתר של הפיצה הוא כמובן הגבינה המבעבעת והנמסה. במקם להשתמש בגבינה עם אחוזי שומן רבים, ניתן לרכוש גבינה עם אחוז שומן נמוך במיוחד ואף לשלב יחד איתה גבינות מסוג בולגרית או פטה להעשרת הטעם של הפיצה. הקפידו לרכוש גבינות רזות המכילות אחוזי שומן נמוכים משמעותית מהגבינות הרגילות בהן משתמשים להכנת פיצות

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here