פיתה כוסמין
קרדיט PIXABAY

כמעט בכל בית ישראלי אפשר למצוא פיתות קפואות, להפשרה בכל עת. מי לא אוהב לאכול פיתה עם חומוס, או עם לבנה או עם נקניק, גבינה צהובה או כל דבר אחר. אבל מסתבר שזו לא בעיה להכין אותן בבית. ויותר מזה, אפשר אף להכין אותן בריאות במיוחד, על בסיס כוסמין.

להתפיח את הבצק – חצי מהעבודה 

על מנת שתבינו עד כמה קל להכין אותן, שימו לב שחצי מהעבודה אתם בכלל לא צריכים לבצע. את הרוב, מבצעים השמרים, לאחר שמוסיפים אותם לבצק. אז זה מה צריך לעשות: על כל חצי קילו קמח, יש צורך בכף של שמרים, מעט סוכר (שמשפר את עבודת השמרים) מעט מלח (לא יותר מדי) וכוס וחצי מים. שימו לב שאם רצונכם להכין פיתות כוסמין, כל מה שצריך זה פשוט להוסיף לתערובת קמח כוסמין במקום קמח לבן רגיל. כך מקבלים קמח שנחשב לבריא מאוד.

את כל החומרים היבשים שמים בקערה ומערבבים. לאחר מכן מוסיפים לתערובת חלק מהמים ולשים את הבצק באופן ידני או במעבד מזון או מיקסר מתאים. הבצק צריך להיות לא יבש מדי ולא רטוב מדי. על פי הצורך, אפשר להוסיף מים, עד שבלישה נוצר כדור בצק אחיד שנפרד בקלות מהקערה. אם הבצק רטוב מדי, אפשר להוסיף עוד קצת קמח יבש. לאחר מכן, מניחים את כדור הבצק בתוך קערה ועוטפים עם ניילון נצמד. למעלה מכסים במגבת ונותנים לשמרים לעבוד. לאחר כשעה לערך, הבצק מכפיל את נפחו וזה הרגע שאפשר לגשת לעבודה.

יצירת הפיתות לפני אפייה 

בשלב זה, מרדדים מעט את כדור הבצק, על מנת שניתן יהיה לחתוך אותו לחלקים שווים. אפשר להיעזר במשקל. כל פיתה ממוצעת צריכה לשקול 80 עד 90 גרמים. אפשר יותר, אם אוהבים פיתות גדולות במיוחד. חותכים את הבצק ויוצרים עיגולים קטנים. מכסים אותם במגבת על מנת שימשיכו לתפוח מעט, במשך כרבע שעה עד עשרים דקות (תלוי בטמפרטורת החדר). כל עיגול בצק יש לרדד לצורה של פיתה עגולה.

שתי הדרכים לאפיית הפיתות 

לאחר שהפיתות מוכנות וזקוקות לאפייה, יש שתי דרכים לכך. דרך אחת היא להשתמש בתנור כך שאפשר לאפות כמה ביחד. דרך אחרת היא להיעזר במחבת חמה, ולהכין פיתה אחת אחרי השנייה. בתנור – יש לחמם את התנור לטמפרטורה גבוהה במיוחד, עדיף 250 מעלות לערך. את הפיתות צריך להניח על משטח ישר, ניתן להשתמש במשטח לפיצות או בתבנית הפוכה. חשוב לשים את הפיתות בתנור החם, רק לאחר שהוא מגיע לטמפרטורה הלוהטת ולא לפני כן. בתוך כמה דקות הפיתות מתנפחות כך שהן מוכנות. במחבת – יש לחמם את המחבת כפי שהיא, ללא שמן. לאחר מכן, מניחים כל פיתה על המחבת עד שהפיתה מתנפחת. יש לזכור להפוך את הפיתוח לפי הצורך.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here