סקרים מראים שעסקים וחברות מוציאים בדרך כלל 10-20 אחוז מהתקציב החודשי שלהם על מכירות ושיווק (חלק מוציאים על עובדים In-House בתחומים האלה וחלק מוציאים את התקציב הזה לחברות שיווק ופרילנסרים). זו השקעה מאוד משמעותית לכל עסק אז אם אתם שוקלים לדבר עם סוכנות שיווק דיגיטלי, וודאו שאתם בוחרים את החברה הנכונה. במאמר הזה נעבור על העקרונות החשובים שיכוונו אתכם לבחירה של חברת השיווק הנכונה עבורכם.

1. במה היא מתמחה

סוכנויות שיווק מתמחות במקצועות שונים אז אתם צריכים לחשוב על המטרות שלכם. האם אתם מחפשים משרד פרסום שמתמחה ב-PPC או ב-SEO? האם אתם רוצים לעבוד כרגע על האתר ועל חווית המשתמש או להכניס כמה שיותר לידים לצוות המכירות? האם אתם משווקים ללקוחות B2C או לקוחות B2B? חשוב שתפנו לחברת שיווק שמתמחה בדיוק במה שאתם מחפשים כדי שתקבלו מקסימום עלות למה שאתם משלמים.

2. התאמה לחברה שלכם

אל תרגישו שאתם צריכים לבחור בחברת שיווק מסוימת רק כי התוכן שהיא מייצרת ללקוחות שלה. יצירתיות זה מאוד חשוב אבל אתם צריכים לוודא לפני שהסוכנות שתבחרו מבינה את העסק שלכם, את המטרות ואת הציפיות. סוכנות שמספקת את העיצובים הכי מושלמים למודעות לאו דווקא תספק לכם את התוצאות הכי טובות. שיקול נוסף שאתם צריכים לקחת בחשבון הוא גם גודל הסוכנות. אם יש לכם עסק בסדר גודל קטן עד בינוני ותבחרו לעבוד עם סוכנות שעובדת בדרך כלל עם חברות גדולות ומותגים מוכרים אז אתם תמצאו את עצמכם בתחתית סדר העדיפויות של החברה.

3. תנאים לתחילת עבודה

לכל סוכנות יש דרך אחרת שבה היא גובה את הלקוחות שלה עבור העבודה שהיא מבצעת. בדרך כלל חברות שיווק ומשרדי פרסום יעבדו עם אחת מהאפשרויות הבאות:

  • ריטיינר חודשי – אתם משלמים תשלום קבוע בכל חודש והסוכנות מתחייבת לבצע את העבודה הנדרשת בהתאם לסכום החודשי (בדרך כלל ריטיינר חודשי לא כולל הוצאות נוספות כמו תקציבי פרסום, אחסון לאתר, שעות ייעוץ נוספות ועוד).
  • תשלום לפי שעה – הסוכנות תבצע עבודה שעתית לפי מה שסוכם ותגבה תשלום לפי שעת עבודה.
  • תשלום לפי פרויקט – הסוכנות תגיש הצעת מחיר לפרויקט ספציפי בתשלום קבוע להשלמת הפרויקט.

כמובן שגם סכום החיוב משתנה בין סוכנות לסוכנות.

4. ביצועים והישגים

לפני שמתחילים לעבוד עם חברת שיווק, מומלץ לפנות אליהם ולבקש לראות תוצאות מקמפיינים שהם ביצעו ללקוחות אחרים או אפילו לבקש מהם מספרי טלפון של לקוחות כדי שתוכלו לדבר איתם ולהתייעץ. לשמוע במילים של הלקוח שעובד איתם ייתן לכם אינדיקציה מעולה לאיכות ולאמינות של החברה.

לסיכום

לבחור חברת שיווק לעסק שלכם זו לא משימה קלה, במיוחד בגלל שהשוק הזה רווי מאוד בישראל ובעולם ויש אין ספור סוכנויות שמשווקות בצורה אגרסיבית ומחפשות לקוחות חדשים. תעשו בירור על החברה ותבדקו במה היא מתמחה, האם היא מתאימה לחברה שלכם, מה אופן התשלום אצלם והאם יש להם היסטוריה של הצלחות עם לקוחות בסגנון שלכם. כל אלה יעזור לכם למצוא את חברת השיווק שמתאימה לכם.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here