איך לאכול בריא

היום קיימת מודעות רבה לשמירה על הבריאות שלנו. בעולם התובעני שבו אנו עובדים במשך רוב שעות היום וממעטים לצאת החוצה ולבצע פעילות גופנים, אכילה נכונה היא שם המשחק. עם זאת, לאור הפיתויים הרבים שיש לנו היום קשה לשמור על הבריאות. באופן כללי, כל אחד מאתנו יכול לקנות חפיסת שוקולד זולה או להזמין גלידה ב-4 שקלים בלבד, מזונות שעלולים רק להזיק לנו. משום כך, כדאי להקפיד ולשמור יותר על הבריאות ולדעת איך לאכול בריא.

מה לאכול ומה לא לאכול

רוצים לדעת איך לאכול בריא יותר? רוצים לשמור על הגזרה ולקצור מחמאות מהסובבים אתכם?

אלה כמה טיפים משמעותיים שיוכלו לעזור לכם:

  • טיפ 1: שתו מים – שתייה מקרובה של מים מסייעת לנקות את הרעלים מהגוף. ועדיין רבים מאתנו לא שותים מספיק וסובלים מסחרחורות, כאבי ראש והתייבשות.
  • טיפ 2: הגיעו לאיזון – אכילה מאוזנת תעזור לכם לקיים אורח חיים בריא יותר. וזה אומר לאכול הרבה פחות מתוקים, מאכלים מטוגנים או לשתות משקאות רווי קפאין, ויותר מאכלים בריאים כמו פירות, ירקות ודגנים מלאים.
  • טיפ 3: שומנים בריאים, יש דבר כזה – לא כל השומנים מזיקים. נכון, מאכלים רוויי שומן כמו צ'יפס מטוגן או מוצרי חלב אינם מטיבים עמכם, אך שומן בלתי רווי יכול לתרום לבריאות שלכם. שומן כזה מצוי במאכלים כמו שמן זית, שמן קנולה, דגי סלומון, סרדינים או סויה.
  • טיפ 4: חלבון מוסיף המון – החלבונים כוללים חומצות אמינו אשר תורמים לבניית גופנו. החלבונים מצויים בשפע במאכלים כמו קטניות, אגוזי מלך, חלב סויה, דגים טריים, טופו, ביצים או אגוזי פקאן.

לא סיימנו, יש עוד טיפים

אחרי שדיברנו על מה אנחנו צריכים להכניס לפה ומה לא, נוכל להתקדם ולסקור את המכשולים העומדים בפנינו כאשר אנחנו מנסים לאכול בריא:

אל תאכלו הרבה מחוץ לבית. כי אין לכם שליטה על מה שמגישים לכם. אולי אתם מרוצים מעצמכם כאשר הצלחתם להימנע מכל המתוקים המוגשים במסעדה ולאכול רק סלט, אך שימו לב שגם לשם יכולים להכניס רטבים בלתי מוכרים או לטגן ירקות בשמן עמוק.

אל תתפתו בקלות. מוצרים רבים בסופרמרקט מעודדים אותנו לקנות עוד ועוד. חפיסות השוקולד המעוצבות, הסוכריות הצבעוניות והבמבה בטעם של פעם – אלה ואחרים פשוט מתחננים אלינו שנקנה אותם. כדי להימנע מהפיתוי העמוק, ערכו מראש רשימה מסודרת של המוצרים שאתם רוצים לקנות והקפידו לאכול לפני מסע הקניות. אם תערכו את הקניות עם בטן מקרקרת, תקנו יותר ממה שתכננתם.

 

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here