בשנים האחרונות ישראלים רבים מתעניינים יותר ויותר באורח חיים בריא. ובכן, על מנת לשמור על חיים בריאים יש צורך להקפיד על תזונה נכונה בחגים ולשלב אותה עם פעילות גופנית. עם זאת, ידוע שחגים יכול להיות מכשול עבורנו ולא מעט אנשים נשברים ולא מצליחים לשמור על תזונה נכונה בתקופה זו. האם יש אפשרות ליהנות סביב השולחן המשפחתי ובו זמנית לשמור על המאכלים אשר נכנסים לגופנו? התשובה היא חד משמעית כן!

במאמר זה, תמצאו את כל הטיפים החשובים על מנת לשמור על תזונה נכונה ובריאה גם בתקופת החגים.

בחרו מראש תפריט ריאלי המתאים בדיוק עבורכם

החגים מתקרבים ואתם הבטחתם לעצמכם שלא תאכלו במנות הטעימות של סבתא. אך, כאשר ערב חג מגיע הריחות והשולחן החגיגי מושך אתכם וקשה להתמודד עם המצב. לכן, מומלץ להרכיב מראש את התפריט ולא לפסול לגמרי את המנות הטעימות המשפחתיות. עדיף לאכול כמות קטנה של מאכל או קינוח במקום להישבר ולהגזים בכמויות. אל תהיו קשים עם עצמכם ואל תכניסו את המילה "אסור" יותר מדי לראשכם. אל תשכחו שחגים מיועדים כדי ליהנות ולשמוח עם קרובי משפחה. לכן, הרכבה של תפריט מיוחד עבור החג, במסגרת תזונה נכונה בחגים, יכול להיות הפתרון הטוב ביותר כדי להמשיך לשמור על תזונה נכונה.

תשלבו פעילות גופנית

גם אם תקופת החגים הגיעה, זה לא אומר שאתם צריכים להפסיק כל פעילות גופנית. במידה ואתם יודעים שמחכה לכם ארוחה חגיגית, מומלץ לעשות תרגילי ספורט שונים. תנצלו את הזמן שלכם על מנת לצאת לטיולי הליכה ארוכים, לבלות בשחיית בים או בבריכה, לצאת לריצה או לעשות תרגילים בבית. פעילות גופנית תעזור לכם להוריד את אכילת יתר בחג.

אויב מספר ראשון – עייפות

ובכן, יש הסבר ברור לכותרת זו. כאשר הגוף עייף הינו דורש יותר אוכל, לרוב פחמימות, וכך אתם מעלימים במשקל. לכן, בימי החג, מומלץ לישון כמה שיותר, לתת לגוף לנוח על מנת שתופעה זו לא יקרה.

לסיכום

הנכם יכולים בהחלט לשמור על תזונה נכונה בחגים אך אתם לא חייבים להקפיד כמו במהלך השבוע. במידה ומדובר על ארוחה אחד, אין חשש שתשמינו ממנה, בעיקר אם אתם מבצעים פעילות גופנית במקביל. שמירת על תזונה נכונה הינה דרך חיים עבור כל השנה, אך מותר מדי פעם ליהנות מארוחה, כל עוד מדובר על כמות קטנה.

בתאבון וחג שמח !

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here