איך מאדים ירקות?

לאידוי ירקות יתרונות רבים. ביניהם שמירה על טעמים עדינים ועל הוויטמינים החשובים שבירקות. ישנם מספר שיטות לאידוי ירקות. בנוסף, לירקות שונים לוקח משך זמן שונה להתאדות. למדו כיצד לאדות ירקות…

בשונה מבישול במים, באידוי המים כלל לא נוגעים בירקות. המים נמצאים מתחת לירקות והאדים החמים עוטפים ומבשלים אותם באיטיות כאילו היו במין תנור אדים דמיוני, כשבמקום חום יבש יש לנו חום רטוב. אידוי זוהי הטכניקה הבסיסית ביותר של בישול ירקות באסיה ובצפון אפריקה.

רון כהן, השף והבעלים של קייטרינג גורמה ייחודי מדבר על אידוי ירקות ומסביר מה ניתן לאדות (עגבניה לדוגמה – לא, אבל ומקראלה וטופו דווקא הולכים מצוין), איך מאדים וטיפים נוספים לאידוי מוצלח.

במקום לקרוא עמודים על גבי עמודים, אפשר לצפות בסרטון ביוטיוב שמסביר (אמנם באנגלית אך היטב) על תהליך האידוי כולו.

אז מה צריך בשביל לאדות ירקות?

כדי לאדות ירקות צריך כלי אידוי מבמבוק, שושנת אידוי או אפילו מסננת פשוטה. את הסיר, השושנה או המסננת יש להניח מעל סיר מלא במים עד הרבע. את המים צריך להרתיח ולשים לב שהם לא נוגעים בירקות וגם שהם לא נגמרים. תוכלו ללמוד עוד על סוגים שונים של כלים ועזרים לאידוי.

ומה עם מתכונים?

ישנם כמעט אינספור מתכונים המשתמשים באידוי. כמו שכבר הבנתם ניתן לאדות כמעט הכל: כיסונים כמו ראביולי או ניוקי, ירקות, דגים ואפילו טופו שישב ברוטב מרינדה כמה שעות טובות…

במבט כולל ניתן לומר שירקות מאודים נכנסים יותר ויותר אל המטבח הישראלי. לא פלא. הם טעימים, בריאים ואפילו קלים בקלוריות. אז הנה, הגיע גם ההזדמנות שלכם… בהצלחה!

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here