בימנו מסעדות רבות מציעות מנות מיוחדות שהוכנו בשיטות בישול מקוריות. שיטות אלה לא תמיד מתאימות להכנה בבית, שכן הן כוללות רכיבים מיוחדים וכלים מקצועיים שונים. אך ראוי לציין שגם בעזרת רכיבים פשוטים למדיי ניתן לבשל מנות טעימות ברמה גבוהה. אחד המאכלים האלו הוא הפסטה. ובכן, מאכל כמו פסטה טעימה נמצא היום בכל בית, והיא הבסיס לארוחות רבות. היא מאוד אהובה על מבוגרים פרט לילדים הקטנים והגדולים. ניתן להכין את הפסטה במהירות, כך שלא תצטרכו להמתין ליד הסיר במשך שעות ולהזיל ריר.

סוגים שונים של פסטה טעימה

פסטה היא שם כללי למאכל איטלקי עשוי לרוב עם קמח. ישנם הרבה מאוד סוגים של פסטה. היום ניתן להכין פסטה עם קמח מלא, בלי קמח או אפילו בלי ביצים. בנוסף לכך, יש למצוא פסטה טעימה בצורות שונות לחלוטין:

  • פסטה בצורת חוטים, כגון ספגטי או ורמיצלי.
  • פסטה בצורת רצועות כמו פטוצ'יני.
  • פסטה בצורת צינורות כמו פנה.
  • פסטה בצורות שטיחים, למשל לזניה.
  • פסטה בצורת סלילים, כמו חונקי כמרים הפחות מוכרות.
  • פסטה ממולאות כגון רביולי המוכרת.

כפי שנאמר, אלו הצורות שקיימות לפסטה, אך יש הרבה מאוד סוגים של פסטה בכל קטגוריה של הצורות.

איך מבשלים פסטה ?

הבסיס של בישול הפסטה קל ופשוט. ניתן לקחת סיר, למלא אותו במים, להוסיף כפית של מלח ולחכות עד ההרתחה. לאחר מכן, אפשר להכניס את הפסטה בתוך הסיר, ולסנן אותה ברגע שהיא תהיה מוכנה. כמובן שלכל פסטה יש את הזמן בישול שלה, פסטה פנה תתבשל דקות נוספות לאומת פסטה פטוצ'יני. על שם כך, חשוב מאוד להבין איזה פסטה אנחנו מבשלים על מנת לבדוק את זמן הבישול. באופן כללי, זמן הבישול רשום על חבילות הפסטה הנמכרות בשוק. בנוסף גם לפסטה יש מידות עשייה: פסטה המבושלת היטב או פסטה אנדנטה, כלומר להפסיק את הבישול קצת לפני הזמן, במטרה שהיא לא תהיה רכה מדי.

פסטה ביתית

פסטה ביתית אינה פשוטה להכנה, ויש לדעת את הכמויות המדויקות של כל המצרכים. זמן הבישול הוא שונה לחלוטין עם זמן בישול של פסטה קנויה. כמובן שפסטה טרייה בריאה וטעימה יותר, אך היום יש למצוא בשוק פסטות ביתיות הטובים ביותר.

קצת על רטבים

בימנו אפשר למצוא אין סוף מתכונים לפסטה, כגון פסטה ברוטב אלפרדו (שמנת פטריות), פומדרו (רוטב עגבניות קלאסית) וכדומה. הפסטה יכולה להיות מנה מפני עצמה או תוספת לכל מנה.

כל בית היום מכין פסטה, תתענגו במתכונים שונים ומיוחדים.. בתאבון!

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here