האירוויזיון הוא תחרות הזמר הגדולה ביותר שקיימת בעולם. ראשית, מדובר על תחרות שירה, וזמרים מגיעים אליה ממדינות באירופה כגון צרפת, גרמניה, בלגיה, שווייץ ועוד רבות אחרות. הנתונים מספרים ש-43 מדינות השתתפו באירוויזיון בשנת 2008. ודאי שהכמות הזאת משתנה משנים לשנים, כלומר מדינה לא מחויבת להשתתף באופן קבוע. שנית, מעבר למדינות האירופאיות, ישנן מדינות מהמזרח התיכון ומצפון אפריקה המשתתפות באירוויזיון. כאן המדינה שלנו נכנסת בתמונה, בנוסף לעוד מדינות כמו למשל, מרוקו, מצרים או לבנון וכו'.. כדי להבין למה וכיצד להצביע לאירוויזיון, חשוב ללמוד ולהסביר קצת על האירוויזיון.

קצת על תחרות האירוויזיון

מדובר בתחרות שירה, וכדאי להכריח מנצח, כל המדינות מחלקות נקודות לפי העדיפות של הביצוע. עם זאת, הקהל העולמי בהחלט יכול להצביע. אך משנת 2008, נולדה שיטה חדשה המאפשרת לבחור את המדינה המנצחת. שיטה זו נקראת שיטת הגמר, כלומר, אחרי סינון ראשוני, 14 מדינות מבטיחות את מקומן בגמר על מנת להגיע לניצחון. במשך שנים רבות המדינות היו חייבות לשלוח זמר ששר בשפה הרשמית של המדינה. אך היום, כל מדינה יכולה לבחור באיזה שפה הזמר ישיר בתחרות.

ההיסטוריה של האירוויזיון בארצנו

תחרות האירוויזיון הראשונה התקיימה ב-24 במאי 1956 בשוויץ. ישראל השתתפה לראשונה בתחרות רק ב-1973. ישראל ניצחה ארבעה פעמיים אירוויזיון, וניתן להזכיר את הזמרים הזוכים שהשתתפו בתחרות לאורך השנים:

  1. בשנת 1978, יזהר כהן עם השיר: "אבניבי".
  2. בשנת 1979, הלהקה פופ ישראלית חלב ודבש ניצחה עם השיר "הללויה" .
  3. בשנת 1998, דנה אינטרנציונל עם השיר "דיווה".
  4. בשנת 2018, נטע ברזילי ניצחה את האירוויזיון עם השיר " טוי".

משנה לשנה, ישראל שולחת זמן המייצג את המדינה. מכוון שנטע ברזילאי הישראלית ניצחה בשנה שעברה, יתקיים האירוויזיון של 2019 בתל אביב.

איך מצביעים לאירוויזיון?

כמובן שרובכם רוצים להצביע לאירוויזיון על מנת לנצח שנה נוספת ברצף. אחרי הניצחון של נטע ברזילי, מאות ישראלים מחכים בקוצר רוח לצפייה בתחרות, ואולי לחגוג שוב את הניצחון. השנה האירוויזיון יתקיים במוצאי שבת, בתאריך 18 במאי, בביתן 2 באקספו בתל אביב. בדומה לשנים עברו – 1978 ו1979 שבהן ניצחה ישראל ברצף, קיימת אפשרות שגם הפעם ההיסטוריה תחזור על עצמה.

הדרך הכי טובה להצביע לתחרות האירוויזיון היא דרך אפליקציה:  Eurovision Song Contest. לכל מדינה והשיר השייך לו מצורף מספר שניתן להקליד. כך תוכלו לבחור את המדינה אשר תרצו להעניק נקודות, תוך בחירת המספר המתאים.

 

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here