הריון הוא דבר מופלא ומיוחד. המחשבה על התהליך המופלא בו עובר גדל ברחם של אישה היא תמיד מעוררת השראה, ולכן כאשר אנו רואים אישה בהריון מיד אנו מרגישים צורך לעזור במה שניתן אם זה לקום ולהעניק לה את המושב שלנו באוטובוס, לסחוב שקיות עם מצרכי קניות שהיא מחזיקה, או אפילו לתת לה לעקוף אותנו בתור של הסופר או קופת חולים. אבל יש דבר אחד שהאישה צריכה להקפיד עליו במהלך ההריון והוא תזונה נכונה.

מדוע חשוב כל כך להקפיד על תזונה נכונה

כאשר אנו עוברות את התהליך המופלא של ההיריון על גופנו, הדבר מופלא ומדהים אף יותר. חוץ מהמחשבה על הדבר המופלא שמתחולל ברחמנו ישנה גם המחשבה על אדם נוסף המצטרף למשפחה שלנו, שזהו דבר מרגש ומופלא כשלעצמו. כדי שהדבר המופלא יתרחש בדרך הטובה ביותר, אנו כמובן מוכרחים לעזור לו כמה שניתן, והדבר הראשון שאותו יש לעשות הוא להקפיד על תזונה בריאה במהלך כל תשעת החודשים של ההיריון.

ארוחות מסודרות למשך היום

כדי לשמור על תזונה בריאה, חשוב מאוד להקפיד על ארוחות מסודרות במהלך כל היום. תחושת הרעב אצל אישה הרה היא גדולה יותר, לא בגלל שהיא אוכלת עבור שני אנשים כמו שנהוג לחשוב או להגיד, אלא בגלל שהדוף שלה עובד ומתאמץ כפול מאדם רגיל ולכן נשרפת יותר אנרגיה. כך שהגוף דורש יותר אנרגיה לצורך פעילות תקינה של כל מערכות הגוף, שזה בעצם האוכל שאנו אוכלים.

חשוב להקפיד לפזר במהלך היום את הארוחות שאנו אוכלות, העדיפות היא לשלוש ארוחות עיקריות של בוקר, צהריים וערב. כאשר ארוחות הביניים הן פרי, שקדים או תמרים שתורמים רבות לגוף מבחינת הערכים התזונתיים.

שתיית כמות מספקת של מים

בנוסף לארוחות מסודרות, חשוב להקפיד על שתיית מים במהלך כל היום. הכמות המומלצת היא לפחות שתי ליטר מים ביום, כך תוכלי להבטיח לגופך ולעובר ברחמך כמות מספקת של נוזלים ופעילות תקינה של מערכת העיכול.

כדי להקפיד על מות מספקת של מים, מומלץ להיות באופן קבוע עם בקבוק מים כך שיהיה נגיש עבורך כל הזמן וכך גם תוכלי למדוד כמה מים שתית במהלך היום.

ארוחות עשירות בירקות ופחמימות מלאות

הקפידי לאכול במהלך היום ארוחות מזינות הכוללות את כל אבות המזון. שילוב של ירקות ופחמימות מלאות כמו פסטה ואורז מקמח מלא או קינואה ובורגול יוכלו לתרום רבות לתזונה שלך ושל העובר, וכך להבטיח תזונה מאוזנת ובריאה יחד עם תחושת שובע לאורך זמן וכך הימנעות מנשנושים מתוקים ולא בריאים.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here