ראיון עבודה הוא תמיד אירוע מלחיץ מעט ומרגש. כיום, ידוע כי רושם ראשוני נקבע מהר מאוד, ואפילו טרם התחלתם לדבר. המראה שלכם הוא כרטיס הביקור הראשון שלכם והוא אומר עליכם המון. כמובן שמן הראוי להתאים את סגנון הלבוש לאופי העבודה אליה אתם מצפים להתקבל, אך ישנם כמה כללים בסיסיים אשר ישמרו עליכם בטוחים מטעויות, המתאימים לכל סוג עבודה שהיא. באותה מידה שלא תגיעו לקניות בסופר עם שמלת ערב או תצאו לבלות במועדון עם פיג'מה, כך יש יש להתאים את אופן הלבוש במיוחד עבור סיטואציה של ראיון עבודה.

מהם הכללים העיקריים בבחירת תלבושת מתאימה לראיון עבודה

כאמור, באופן כללי ישנם כמה קווים מנחים אשר מתאימים לכל סיטואציה של ראיון עבודה, בה נדרש מכם להשאיר רושם חיובי בכל אמצעי העומד לרשותכם, הנה כמה מהם:

  • פחות זה יותר. כמובן שלא מדובר בכמה שפחות בגדים או בבגדים חשופים. מדובר במראה כללי נקי ולא מתאמץ מידי. אינכם מכירים את האדם שעומד מולכם ולכן כדאי מאוד ללכת על פריטים קלאסיים ונקיים אך לא שמרניים מדי. פריטים כמו חולצות בהדפס מקושקש למשל, או ג'ינסים עם קרעי אינם מתאימים לראיון עבודה.
  • תורת הצבעים. צבעים משדרים לנו מסרים אשר משפיעים על הרגשות שלנו. כל צבע משויך לתחושה מסויימת וכדאי מאוד לשים לב כי אנחנו משדרים את הדבר הנכון ביותר עבורנו. בדיוק כמו שהצבע השחור מתקשר לאבל ואדום לאהבה, כדאי מאוד לבחור בגוונים בהירים, רצוי אף חולצה בצבע לבן, על מנת לשדר ניקיון ובהירות מחשבה.
  • מה לא לעשות? הקפידו על פריטים במראה חדש ללא חורים, ללא כתמים, לא צמודים מדי, לא רחבים מידי, ובקיצור בלי קיצוניות. לכו על שביל הזהב, מקסימום אביזר קטן עם קריצה של סגנון או צבע שיציגו את האופי שלכם במינון הנכון.
  • אביזרים. קוקו שאנל אמרה שבכל פעם שאישה יוצאת מהבית היא צריכה לעצור מול המראה, ולהוריד תכשיט אחד. מה שמחזיר אותנו לסעיף הראשון – פחות זה יותר. גם בתחום האביזרים, שימו לב כי אין הפרזה בכמות או בסגנון. לענוד עגילים גדולים בשילוב עם חגורה מנצנצת ונעליים אדומות זהו שילוב לא חכם אשר עלול להשאיר רושם לא נכון על המראיין וחבל.

 

ראיון עבודה מצריך מכם להתאים את עצמכם לסיטואציה בה תרצו להשאיר רושם חיובי של אדם מסודר, יציב ואחראי ובמקביל פתוח ותקשורתי, ולכן חשוב מאוד להקפיד על לבוש הולם בהתאם. קחו בחשבון כי פריטים בולטים יסיחו את דעת המראיין ובמקרה כזה אתם מעדיפים לתת במה לאישיות וליכולות המקצועיות שלכם לדבר, ולא לארון הבגדים. בהצלחה!

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here