איך מנסחים הסכם ממון?
מקור pixabay

המעניין אצל ישראלים הוא שהם יכולים להמתין שעות בקופה רק כדי לדווח על פער של שני שקלים בחישוב של הקופאית, אבל כאשר אנחנו מדברים על סכומי כסף עצומים השוכבים במשרדים של רשות המיסים, נדמה כאילו הישראלים שכחו לתבוע את שלהם. החזר מס לשכיר יכול להכניס לחשבון הבנק שלכם עשרות אלפי שקלים ולעיתים, אפילו מאות אלפי שקלים, במידה ותבחרו לתבוע אותם בחזרה. איך תדעו האם גם אתם זכאים? המשיכו לקרוא.

מתי רשות המיסים גובה סכומי כסף גבוהים מדי

רשות המיסים קובעת האם עליה לשלם החזר מס לשכיר, במידה והתברר כי נגבה מאותו האזרח כסף רב מדי מכפי שהיה צריך לשלם. איך קורה מצב כזה? למה רשות המיסים גובה יותר מדי מיסים? יש לכך כמה סיבות:

  • במידה והשכיר עבד בכמה עבודות: כאשר עובדים בכמה עבודות, יש למלא טופס 'תיאום מס'. לא פעם, וודאי כאשר ממלאים את הטופס בלי ליווי מקצועי, עושים טעויות. טעויות מהסוג הזה עלולות לקחת מהכיס שלכם כסף רב שלא בצדק.
  • בעקבות שינויים בחיים האישיים: הורים לילדים קטנים, גרושים המשלמים מזונות, סטודנטים וכן הלאה, כל אלו מי שזכאים ליהנות מהנחה בתשלומים למס הכנסה. יכול להיות שהמצב האישי שלכם השתנה לאורך השנה האחרונה והנתונים לא הוטמעו במערכת של רשות המיסים.
  • שינויים בשכר: בין אם עברתם בין עבודות ובין אם נערכו שינויים בחברה בה אתם עובדים, יכול להיות כי אתם משלמים יותר מדי לחינם.
  • טעות של עובדי רשות המיסים: גם זה קורה. לפעמים, טעות הקלדה פשוטה יכולה לעלות לכם הרבה מאוד כסף שלא לצורך.

נכון לכתיבת שורות אלו, רשות המיסים עצמה מדווחת על שיעור גבוה של ישראלים, הזכאים לקבל החזר מס לשכיר, אך לא עושים את הדרוש כדי לקבל את הכסף בחזרה.

מה עושים עכשיו? איך יוצאים לדרך

כדי לקבל החזר מס לשכיר, עליכם להוכיח למס הכנסה כי נעשתה טעות וכי אתם זכאים להחזר כספי. איך מקבלים את ההחזר? בקלות. כל שעליכם לעשות הוא לפנות אלינו, למשרד של רואת חשבון ענת דדוש ואנחנו נתחיל במשימה. נאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים, נגיש את הבקשה לרשות המיסים וניערך לקבלת הכסף בהקדם. חשוב לזכור, מדובר על הכסף שלכם, אם לא תיאבקו עבורו, לא תוכלו ליהנות ממנו, כמו שמגיע לכם על פי חוק.

רואת החשבון ענת דדוש, היא רואת חשבון וותיקה ומנוסה. לשאלות, מוזמנים ליצור קשר.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here