קרדיט - pixabay

לשמאי מקרקעין תפקידים שונים בעת מכירה או קנייה של נכס, והוא מהווה גורם משלים לעורך הדין המסייע לחתום על העיסקה.

שמאי מקרקעין עוזר להעריך את שווי הנכס דרך איסוף המידע הנדרש ובחינת הנכס ממספר זוויות שונות (כגון תשתיות, השוואות לנכסים דומים שנמכרו לאחרונה, אישורי בנייה לנכסים שאמורים להיבנות בקרבת מקום ולהפריע לנכס אותו מעוניינים לרכוש, סקירה של תוכניות בניין העיר שחלות על הנכס, בדיקה של היתרי בנייה, בעלות חוקית על הכנס, חריגות בנייה וכו.

שמאי מקרקעין בוחן את הנכס על כל צדדיו, מזהה "חתולים בשק" או עסקאות לא טובות שעל פני השטח יכולות להיראות טוב, ולאחר הבחינה המדוקדקת מנסח דו"ח בו הוא מפרט את העובדות והממצאים, לצד תחשיב של שווי הנכס. הדו"ח הוא דו"ח משפטי לכל דבר שניתן להשתמש בו בהמשך הדרך ככלי משמעותי למשא ומתן של הקונה והמוכר, מול רשויות המיסים או מול כל גורם אחר. שמאי מקרקעין בחיפה יעסוק בדירות פרטיות, בניינים, נדל"ן עסקי או כל עסקה אחרת, ויהווה גורם מכריע בקביעת עלויות ושווי הכנסים כאשר הם נמכרים.

מהו היטל השבחה?

היטל השבחה הינו תשלום שיש לשלם לרשויות המקומיות עקב קבלת אישור לזכויות בניה על נכס מסוים שגרם להעלאת השווי שלו. המקרים שמקימים חבות בהיטל השבחה הינן: אישור תכנית בניין עיר שהוסיפה זכויות בניה, אישור שימוש חורג או אישור הקלה.  במקרה של כל אחד מאלה,  יחייבו אתכן הרשויות בהיטל השבחה מבלי להתריע על כך מראש. ניתן להגיש ערעור על היטל השבחה כ45 יום מרגע קבלתו. אם אתם מעוניינים לבקש הפחתת היטל השבחה עליכם לקבל עזרה של שמאי מקרקעין מוסמך שידע לומר האם אכן כדאי לערער על ההיטל, שכן לפעמים הערעור מוביל להיטל גבוה יותר.

כיצד מעריכים מחיר דירה?

הערכת מחיר דירה מתבצעת על ידי שמאי מקרקעין מוסמך שיודע להתייחס לכלל גורמים שכנראה אין לכם דרך לחשוב עליהם בעצמכם. מחיר דירה לא מסתכם בהצצה חטופה לנכסים דומים באתר "יד2", אלא נלקחים בחשבון גורמים רבים כגון חריגות בנייה, מצבו הפיזי של הנכס, אופי הזכות הנמכרת (בעלות או חכירה), פוטנציאל של הנכס בעקבות תמ"א 38 עתידי על הבניין למשל, ועוד גורמים רבים אחרים.

אם יש לכם נכס שאתם מעוניינים למכור/לרכוש ואתם רוצים למצוא שמאי מקרקעין מיומן שיעזור לכם בתהליך אתם מוזמנים לפנות לרון קרם- שמאות מקרקעין וליווי השקעות נדל"ן שישמח לעמוד לשירותכם.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here