קרדיט - pixabay

דיכאון בגיל מבוגר הוא תופעה נפוצה למדי: על-פי הערכות שונות 1 מכל 10 בני ובנות 65 ומעלה סובל מתסמינים המעידים על דיכאון ברמה מסוימת. יחד עם זאת, ולמרות הקשיים האובייקטיביים שאיתם מתמודדים הקשישים, אין סיבה להיכנע ולוותר על חיים מלאים ומהנים. המפתח הראשון להתגברות על הדיכאון הוא זיהוי מוקדם ככל האפשר של התופעה, והמפתח השני הוא טיפול מקיף ויסודי שיינתן ע"י פסיכוגריאטר מומלץ.

נורות האזהרה שמחייבות פנייה לעזרה

הסימפטומים העיקריים של דיכאון בגיל מבוגר הם פסימיות (לדוגמה, אמירות בסגנון "מצידי כבר הגיע הזמן למות"), תחושת חוסר ערך עצמי, תלונות על בעיות גופניות (כשאין לכך אישור בבדיקות רפואיות), הפרעות בשינה, תיאבון ירוד, חוסר אנרגיה ועצבנות לא מוסברת.
חשוב להדגיש כי לא אצל כל אדם יופיעו כל הסימפטומים. גם עוצמתם ותדירותם שונה מאדם לרעהו. מאחר שהקשיש או הקשישה עצמם סובלים מחוסר אנרגיה וחוסר יכולת להניע תהליכים, האחריות במידה רבה עוברת אל קרובי המשפחה – כשבמידת הצורך ניתן להתייעץ עם פסיכיאטר פרטי בעל מומחיות רבה וניסיון עשיר כדי להבין איך אפשר לשכנע את אבא / אמא / סבא / סבתא לפנות לעזרה.

טיפול מקיף בכל המצוקות

אי אפשר להתעלם מהעובדה שבגיל השלישי יש לא מעט סיבות "מוצדקות" לירידה במצב הרוח: היכולות הפיזיות הולכות ופוחתות, במקרים רבים ישנה גם ירידה קוגניטיבית, אצל לא מעט קשישים ישנה בדידות של ממש, יציאה מהבית לבית אבות מגדילה את הסיכון לדיכאון וגם כשנשארים בבית התחושות עלולות להיות קשות. מצד שני, רפואת הנפש יודעת לספק מענה גם למצבים מורכבים. פסיכוגריאטר מנוסה אמון על אבחון מדויק של גורמי הדיכאון, הושטת עזרה מיידית הכוללת גם טיפול תרופתי והמלצה על טיפול רגשי מתאים – כדי לשפר את המצב הנפשי ואת תסמיני הדיכאון.

כשמחפשים פסיכיאטר אשדוד מציעה מגוון רחב של אנשי מקצוע. כאמור ישנו צורך בפסיכיאטר שהוא גם מומחה ומקצועי – ד"ר אביתר שגב הוא פסיכיאטר בקיא אשר מקפיד על מענה שלם לכל מטופל ומטופלת תוך התייחסות מכבדת וקשובה.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here