סטארט – אפ הינו השם האנגלית עבור חברה צעירה שהוקמה במטרה לפתח רעיון או מוצר חדש. השם העברי של חברה זו הנו חברת הנזק. בשנים אחרונות, הקמת סטארט – אפ הפכה לשאיפה עבור ישראלים רבים. עם זאת, לא תמיד הינם יודעים איך להקים חברת סטארט – אפ ולהגיע להצלחה רבה. הקמת חברה מסוג זה הינו תהליך ארוך ומורכב המחייב אנרגיה והשקעה משמעותית. לדוגמא, טרם הקמת החברה יש צורך בלבצע מספר בדיקות ואבחונים על מנת להקטין את הסיכויים לכישלון. לכן, לפני שאתם מתחילים הליך זה, יש צורך בלדעת ולהבין מספר שלבים לפני הקמת חברת הנזק וגם לאחר מכן על מנת שהיא תצמח.

בחירת הרעיון לחברת הסטאר – אפ

השלב הראשון להקמת חברה זו הינו בחירה של הרעיון עצמו. כל סטארט – אפ בעלת רעיון וסיכויים להצלחת החברה תלויה הרבה עליו. מומלץ לבחור ברעיון המאפשר לפתור בעיה כלשהיא או תורמת מוצר שאינו קיים ויהיה צורך. חשוב שרעיון זה יהיה חדשני, ייחודי ומקורי.

היתכנות הפרויקט ובדיקת כדאיות

לאחר שמצאם את הרעיון בו אתם רוצים להשקיע ולהקים סטארט – אפ, יש צורך לברר אם רעיון זה יעיל, מציאותי ויגרום לביקוש רב לאחר הפצתו, ייצורו ושיווקו. על מנת לברר זאת, יש לבצע מספר בדיקות של הפרויקט, בין אם מדובר בתחום הטכנולוגי לתחום הכלכלי – פיננסי. בנוסף, על היזמים החברה להכיר לעומק את התחום בו החברה תעסוק.

היבטים משפטיים

הקמת סטארט – אפ צריכה חשיבה אודות היבטים משפטיים. ניתן לערוך הסכם מייסדים על מנת להסדיר את היחסים בין יזמי החברה. בנוסף, חובה לבצע את התהליכים הרלוונטיים הבירוקרטיים כדי להקים את החברה.

גיוס כספים ואפשריות מימון לחברה סטארט – אפ

בתהליך הקמת חברה זו יש צורך להגדיר את המקורות הראשונים ואמצעיים הכספיים. בין דרכים שונים למימון החברה, יש אפשרות לבחור בהלוואות, משקיעים פרטיים ועוד. ברוב המקרים, יזמי סטארט – אפ פועלים לגיוס כספים בשלבים הראשונים והמוקדמים של הקמת החברה.

תכנית עסקית ותכנית עבודה

תכנית עסקית מסודרת וברורה תאפשר למשוך משקיעים  וכך להגיע לתוצאות והצלחה. על מנת לתכנן את תכנית זו מומלץ למצוא שותפים לפרויקט. ובכן, רוב הסטארט – אפ אינן מנוהלות על ידי יזם אחד מכוון שניהול זה דורש ידע בתחומים רבים, כגון, הבקרה, פיתוח, שיווק, טכנולוגיה ביצוע ועוד.

בשלב אחרון, יש צורך לתכנן תכנית עבודה בהתאם לתכנון האסטרטגי.

בהצלחה !

 

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here