הכסף הוא החלק המרכזי ביותר בחיינו ואצל הרבה מאוד אנשים עולה החשיבות גם מעל נושא הבריאות לצערנו. אנו חיים במציאות קדחתנית שבה כולם עובדים קשה ועמלים על מנת לשפר את איכות החיים שלהם, על מנת לצאת לחופשות מפנקות, על מנת לראות עולם או לקנות פריט כלשהו שאנו חפצים בו. אנחנו כל הזמן סביב הגשמת החלומות שלנו והמותרות שלנו, עד כדי כך שאנו שוכחים כי ניהול תקציב מאוזן הוא חלק חיוני בחיינו והוא זה שישמור אותנו ממציאות הרסנית שיהיה קשה לצאת ממנה.

מה קורה אם אני כבר במציאות כזו?

אם כבר נקלעתם למצב של מינוס שהולך וגדל מחודש לחודש וקשה לכם לצאת ממנו, אתם חייבים לקבל החלטה שהחיים שלכם הולכים להשתנות ואתם תעשו כל מה שצריך כדי שזה יקרה. ניהול תקציב מאוזן משמעו שאתם צריכים לשנות את ההרגלים שלכם, את ההתנהלות שלכם ואת דפוס המחשבה שלכם – ולעתים גם של בני המשפחה שלכם, על מנת להצליח להפוך את המהפך ממינוס לפלוס.

רוב המדריכים של הפיכת מינוס לפלוס יציגו לכם את הדרך הבאה אז כנראה שהיא הנכונה ביותר:

  • הכנת רשימה – בין אם זה מול קובץ אקסל במחשב ובין אם זה עם דף ועיפרון – הכינו לעצמכם רשימה מסודרת של כל ההוצאות שלכם: החל מהלוואות שוטפות, דרך רכישה ממוצעת של אוכל ועד לקניות בגדים ומותרות. היו אמינים עם עצמכם ורשמו את ה-כ-ל.
  • צמצמו הוצאות – כעת הגיע השלב החשוב ביותר בכל הליך הבראה ומעבר בין מינוס לפלוס והוא צמצום ההוצאות שלך. צמצמו בכל דבר אפשרי: החל מכבלים וחשבון הטלפון ועד למותרות: בטלו חופשות, קנו פחות אוכל מוכן/אכלו בחוץ פחות, קנו פחות בגדים השנה, למדו לומר לילדים "לא" מפעם לפעם ועוד. לעתים רק על ידי צמצום הוצאות ניתן להתחיל לחיות בצורה מאוזנת ונכונה יותר.
  • הגדילו הכנסות – אם צמצמתם בכל מה שיכולתם והיתר כבר לא תלוי בכם מבחינת ההוצאות, ככל הנראה תצטרכו למצוא דרך להכניס יותר כסף. זה אומר לשלב עבודה נוספת, תוכלו לעבוד גם כפרילנסרים מהבית, להרוויח עמלות ממכירות, למלא סקרים בתשלום באינטרנט ועוד.

חיו לפי תקציב נכון ומאוזן – לבסוף, אם תרצו לשמור על אורח חיים מאוזן ורווחי תצטרכו לשנות את דפוסי ההתנהלות והמחשבה שלכם. תצטרכו להפוך לעצמכם את כלל הברזל לדרך חיים. אותו כלל ברזל שאומר שאתם מוציאים מקסימום הסכום שאתם מכניסים ולא מעבר לכך. אם אתם יכולים להגיע למצב שאתם גם חוסכים מעט כסף מדי חודש או להפקיד את אותו חלק לפיקדון שיצבור ריבית חיובית אז מה טוב.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here