גיוס תרומות לעמותה הוא חלק בלתי נפרד מפעילות שלה. על אף שזו לא פועלת למטרות רווח של בעלי העמותה, הרי שאלה חייבים לדאוג שהעמותה תנוהל כראוי מבחינה כלכלית ומקצועית, זאת כדי לא להיכנס לחובות וכן לפתח את פעילות העמותה ולהרחיב פעילות זו. על מנת לגייס את הכספים לעמותה ישנן כמה וכמה דרכים לעשות זאת.

פעילויות התרמה של העמותה:

האפשרות הראשונה היא כמובן לבצע פעילויות שונות לטובת ההתרמה. כך למשל תוכלו לעשות יום התרמה מיוחד הכולל הופעות של זמרים מוכרים, להביא אנשים רבים, לארגן דוכני מזון ולעשות יום כיף לקהילה או עיר מסוימת בתמורה לדמי כניסה שישמשו כתרומה לעמותה. תוכלו לעשות יריד מכירות יד 2 שההכנסות ילכו לטובת פעילות העמותה. תוכלו גם לבצע בשטח חלק מפעילות העמותה ולמשוך אליכם תומכים נלהבים נוספים.

דמי חבר של תומכים בעמותה:

גם אנשים שאינם פעילים באופן פיזי בפעילויות העמותה או בהתעסקות אתה יכולים לשלם דמי חבר חודשיים בכרטיס אשראי, הוראת קבע בנקאית או במזומן וכך העמותה מגייסת כספים נוספים לטובת פעילות העמותה. בדרך כלל מדובר בסכומים קטנים, אולם כאשר יש חברים רבים התומכים בפעילות העמותה ניתן בהחלט לבנות נפח הכנסה משמעותי שאפשר לעשות אתו דברים.

גיוס תרומות באמצעות האינטרנט:

האינטרנט הוא כלי פרסומי רב עוצמה. מלבד אתרי גיוס כספים שתוכלו להירשם אליהם ולהציע הטבות לתורמים לעמותה, תוכלו גם לפתוח עמודים ופרופילים ברשתות החברתיות, לשתף תמונות וחוויות מפעילויות החברה ולמשוך אליכם עוקבים נוספים שחלק מהם ישמחו לתרום לכם בזמן כזה או אחר, גם באופן חד פעמי.

פניית לקבלת תרומות מטעם קרנות ממשלה:

במידה והעמותה שלכם מסייעת למשהו שהוא ראוי מבחינת הממשלה היא תאשר לכם תרומות לטובת קידום פעילות העמותה. בדרך כלל מדובר בעמותות שמספקות מקומות תעסוקה לעובדים רבים, עמותה המקדמת נושאים הקשורים בחיזוק אוכלוסיות חלשות, עמותה המסייעת לסביבה וכו'. אם תחליטו לפתוח עמותה שמטרתה לקדם בניית בתי קזינו בישראל למשל, הרי שלא בטוח שהממשלה תשמח לסייע לכם בנושא 🙂

לסיכום; גיוס תרומות לעמותה שלכם היא לא עבודה פשוטה וכי צריך להילחם ולנסות לשמור על כל תורם שכבר הצלחתם לגייס. עם זאת, אתם לא רוצים אף אדם שמבקש להפסיק את הוראת הקבע שלו ולהתחיל להתווכח אתו או לאחל לו דברים לא טובים כיוון שהוא ביטל את הוראת הקבע. יהיה עליכם לעבוד בצורה נכונה עם פאסון, לקדם את החזון שלכם ושל העמותה שלכם ואנשים שיאמינו בכם גם ישמחו לסייע.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here