במאמר הקודם בנושא איך ליצור לעצמכם הכנסה נוספת הצגנו לכם אפשרויות שונות להכניס כסף על ידי השקעה כספית (רכישת עסק או רכישת נדל"ן) ועל ידי פעולות שונות שאינן מצריכות הון אישי רב אלא יותר עבודה והתמדה (הכנסות מאתר אינטרנט, תכניות שותפים, שירותי פרילנס ועוד). כעת נרצה לסקור אתכם אפשרויות שונות ליצור לעצמכם הכנסה נוספת כדי להרחיב את מגוון האופציות והרעיונות שתוכלו לבחור מהם ולשלב בהתאם ללו"ז שלכם.

זמן = כסף:

עבור אנשים רבים יש העדפה ברורה לשלם כסף לאחרים כדי לעשות עבודות פשוטות, שכל אדם יכול לעשות. במקרים מיוחדים, ישנם אנשים עם מגבלה פיזית שאינה מאפשרת להם לעשות את אותם עבודות וגם הם נדרשים לשלם לאנשים אחרים שיעשו זאת עבורם. בשני המקרים הללו תוכלו לשלב את עצמכם ולהחליף את הזמן בכסף, בדיוק כמו רוב העבודות היום בשוק, רק עם יותר גמישות מבחינת הזמן, דבר המאפשר לכם לשלב את זה כהכנסה נוספת לעבודה קבועה.

כך למשל תוכלו לנקות בתים או חדרי מדרגות, תוכלו להוליך כלבים עבור אנשים (או לעשות בייביסיטר לכלבים), תוכלו כמובן לעשות בייביסיטר לילדים, לחלק עיתונים ופליירים, לערוך סקרים ועוד. אם אתם מחפשים עבודה תקופתית להכנסה הנוספת שלכם תוכלו להיות משגיחים בבגרויות, שכן לא צריך הכשרה מיוחדת מלבד השגחה על הילדים.

שיעורים והדרכות:

אם אתם מומחים במקצוע/תחום מסוים, בין אם יש לכם תשוקה לתחום ובין אם לא, תוכלו לספק הדרכות ושיעורים פרטיים באותו תחום. זה יכול להיות ידע מתקדם בתחומים המלמדים לבגרויות בבית הספר וזה יכול להיות ידע נרחב בתחום בו אתם עוסקים. כך למשל אם אתם חשמלאים מוסמכים ברמה גבוהה תוכלו ללמד סטודנט ללימוד הנדסאי חשמל עם שיעורים פרטיים מה שיחזק את הלימודים שלו באוניברסיטה. אם אתם מדברים שפה מסוימת ברמת שפת אם תוכלו ללמד אנשים אחרים את השפה. אתם אפילו יכולים לתת שיעורים פרטיים כמומחים בתחום שלכם. למשל אם אתם מאמני כדורגל/כדורסל תוכלו לתת אימונים אישיים מעבר לשעות העבודה כדי להגדיל הכנסות.

להרוויח כסף מצילום:

כיום ישנן הרבה אתרי תמונות שמשלמים כסף לצלמים כדי לצלם ולהעלות תמונות למאגר שלהן. הצלמים יכולים לקבל בין כמה סנט לכמה דולרים לתמונה ולעתים יוכלו לקבל הצלמים לפי כמות ההורדות של התמונה עצמה. כמו כן תוכלו לעשות שימוש באינטרנט ליצירת הכנסות נוספות כמו עיצוב גרפי, עריכת תמונות, מכירת סרטונים, יצירה ועריכה של סרטוני ווידיאו, מצגות ועוד.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here