אחוז גבוה מאוד של עסקים נסגרים בתוך שנתיים מיום הקמתם ועוד אחוז מסוים מהעסקים נסגר בתוך 5 שנים מיום הקמתם. מדוע אנו פותחים את המאמר עם משפט שלילי מסוג זה? משום שלקות בהשכלה פיננסית וקבלת החלטות פיננסיות שגויות של בעלי עסקים רבים גורמת לכך שהעסקים יהיו בהפסדים, שההוצאות ימשיכו להיות נמוכות יותר מההכנסות ושבעל העסק לא יוכל להיות ברווח לא משנה כמה זמן הוא יעבוד במהלך היום או כמה שנים הוא ישקיע בעסק. העלאת מחירים ללקוחות הוא חלק חשוב בהתפתחות של העסק: לא תמיד יש לו מקום, יש "חוקים" לגבי העלאת מחירים בעסק שחשוב להבין ולהכיר וכדאי שלא לעשות אותם רק אם העסק חייב.

מה קורה אם מעלים מחירים רק כי חייב?

עסק הנמצא בהפסדים יכול לצאת מההפסדים וממצב של פשיטת רגל רק במידה והוא מצליח לצמצם בהוצאות שלו ולהעלות את ההכנסות שלו. עלייה בהכנסות תתבצע על ידי הבאת לקוחות נוספים או העלאת מחירים המוצרים/שירותים של החברה. בדרך כלל האופציה השנייה יותר היא הטובה להתחיל אתה משום שהיא גם תגדיל את רווחי החברה. אחרי הכול, אם אתם מפסידים על מוצר אחד, הרי שגם אם תביאו לקוחות נוספים ותמכרו 1000 יחידות מאותו מוצר כל האלף יחידות יהיו בהפסד ואתם רק תשקעו עמוק יותר.

אז איך להעלות את המחירים ללקוחות קיימים ומדוע זה מסוכן?

מסוכן רק במובן המקצועי של המילה כמובן. אף אחד לא אוהב שהוא צריך לשלם יותר על מוצר או שירות שהוא התרגל לשלם עליו כבר מחיר מסוים. אז איך בכל זאת עושים את זה? ובכן לפעמים אין ברירה. אפשר לשלוח הודעה מסודרת, באופן פרטי כמובן, לכל בעל עסק, לשוחח אתו בטלפון או לכל הפחות להעביר מייל מסודר עם עדכון על העלאת מחירים בחברה לכלל הלקוחות. להסביר שעל מנת להמשיך לקיים את העסק יהיה עליכם ליצור מצב של עסק רווחי יותר. ציינו שאתם מעוניינים לשפר את השירות המוצע ללקוחות ועל מנת לעשות זאת יש צורך בכוח אדם נוסף, בכלים נוספים וכל זה עולה כסף.

אינכם מכריחים אף אחד להישאר אתכם וחלק ייתכן ויעזבו אולם אתם רוצים לעבוד רק עם מי שמוכן לשלם את המחיר שאתם מבקשים (כל זמן שמדובר במחיר שפוי והגיוני בשוק שלכם כמובן). אפשרות נוספת שעשויה לעזור לכם לאבד כמה שפחות לקוחות בתהליך כזה של העלאת מחירים בעסק היא העלאת הערך של השירות. בדקו מה אתם יכולים לשפר או להוסיף לשירות או למוצר שלכם בעלות מזערית או במעט זמן עבודה ביחס לעלייה במחיר.

אם יש לכם רעיונות נוספים אתם מוזמנים לכתוב אותן בתגובות כאן למטה באתר.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here