ישבת פעם מול מישהו בזמן שיחה והרגשת שהוא בוהה בך באופן מוזר, וחשבת לעצמך האם משהו לא בסדר במראה שלי? ראיון עבודה יכול להיות אירוע מלחיץ עבור כל אחת, בפרט אם הוא לקראת עבודה שאנחנו ממש מעוניינות בה. אנחנו משקיעות בכתיבת קורות חיים שיתארו אותנו בצורה הכי מדויקת ומותאמת לתפקיד, משקיעות בהכנה לשאלות שישאלו וחושבות איך להביא את עצמנו באופן שיגרום למעסיק לבחור בנו על פני מועמדים אחרים. היום כבר ידוע שמראה ואסתטיקה לא פחות חשובים כשזה נוגע להשארת רושם מקצועי וחיובי, ולכן מומלץ להשקיע מחשבה ולדעת לאפר נכון לסיטואציה שכזו.

רגע לפני!

שום איפור, מוקפד ואיכותי ככל שיהיה, לא יראה טוב על עור פנים עייף או מלוכלך. אם תקפידי לישון טוב בלילה שלפני, לשתות טוב ולנקות את העור כבר עשית חצי עבודה. שימוש בקרם לחות יעזור למראה חי ובריא ולקיבוע האיפור למשך זמן.

לאפר נכון – כיצד נבחר מראה מותאם?

באופן כללי כשמדובר בראיון עבודה – תמיד נעדיף מראה נקי יחסית, בצבעים ניטרליים על מנת לאפשר למראיין/ת להתמקד בתוכן השיחה ולהתרשם בעיקר מהיכולות האישיות והמקצועיות שלנו. איפור דומיננטי ומודגש מידי, בצבעים עזים עלול להסיח את הדעת ולהעביר מסר שלילי לגבינו.

מה כדאי להדגיש?

בעקרון על מנת ליצור מראה נקי נעדיף להבליט את תווי הפנים הטבעיים שלנו בצורה מעודנת על פני הדגשה דרמטית של איבר אחד. צללית בהירה ומעט מסקרה, סומק בגוון חום ורוד ושפתון בגוון טבעי תמיד יעשו את העבודה.

על מה עוד כדאי לחשוב כשמתאפרים לראיון?

כמובן שניקח בחשבון את אופי העבודה, אם מדובר במקום עבודה מתחום האופנה או הטיפוח לדוגמא, נוכל להעז מעט יותר ולהביא לידי ביטוי את האמירה האישית שלנו באיפור. אם מדובר במקום עבודה עם אופי פורמלי   – נשמור על מראה מאופק. גם הבגדים שבחרנו ישפיעו על מראה האיפור ונרצה ליצור טוטאל לוק שיש בו חיבור הרמוני בין הלבוש לפנים, בצבעים ובסגנון. אם הלכת על המראה הטבעי לא תוכלי לטעות.

אין לי את זה, במה אני יכולה להיעזר?

הרשת מלאה בעצות והדרכות! ביו טיוב תוכלי למצוא המון סרטונים בנושא, אם תקלידי באינסטגרם מילות חיפוש כמו איפור, עבודה וכדומה מיד תמצאי השראה, ובאפליקציה כמו פינטרסט תמצאי פוסטים עם תמונות בסגנון "שלב אחר שלב" שיעזרו לך להתמקד ולהגיע לתוצאה הנכונה.

ואם ממש אין לי את זה?

השוק מלא במאפרות במקצועיות שיודעות לאפר נכון ושישמחו לאפר אותך וכמעט בכל אחת מחנויות האיפור של הרשתות המובילות תוכלי למצוא שירותי איפור מקצועי וללכת על בטוח.

בהצלחה!

 

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here