איך להגביר את המודעות כלפי תופעת האלימות במשפחה?
מקור pixabay

אלימות במשפחה וכלפי נשים (לצערנו הרב) היא תופעה מוכרת מאז ומתמיד, אך בשנים האחרונות (במיוחד משנת 2020 בה התפרצה מגפת הקורונה ומשפחות רבות נותרו מחוסרי הכנסה) תופעת האלימות במשפחה בכלל, ואלימות כלפי נשים בפרט הלכה והתעצמה. למעשה רק בשנת 2020 נרצחו בישראל כ-19 נשים! כאשר רק בחודש מאי של שנת 2020 התקבלו 1870 פניות על אלימות במשפחה. ועל כן מדובר ללא ספק בתופעה נרחבת שמחייבת הגברת מודעות וטיפול בקרב החברה. 

סיפור חייה המצמרר של שירה איסקוב (אישה צעירה אשר ניצלה מניסיון הרצח האכזרי של בעלה) ששודר בתוכנית "עובדה" בקשת 12 עורר עניין רב, וגרר תגובות רבות בהקשר לשאלה: כיצד ניתן היה למנוע את מה קרה זה?

הגברת מודעות חברתית וזיהוי מקדימם של מאפיינים אלימים:

 ללא ספק כי במידה והמודעות החברתית, והמודעות לזיהוי הסימנים המקדימים של דפוס אופי אלים, יכלו למנוע מנשים רבות להיכנס למערכת יחסית הרסנית זו, וכן לעזור להם להיחלץ משם. הגברת מודעות כלפי אלימות במשפחה וכלפי נשים, ניתן ליצור באמצעות הרצאות המועברות בעזרת אנשי מקצוע בתחום הקרימינולוגיה. 

הרצאות בתחום הקרימינולוגיה והאלימות במשפחה

אם אתם בעלי עסק או חברה, או שמא אתן או אתם מעניינים או מעוניינות  ליצור אירוע חברה עם מסר משמעותי ומלמד. פנו אל פרופסור ארנון אדלשטיין, אשר מעביר הרצאות מעניינות הנוגעות בכל ההיבטים בפלילים לסוגיהם. לפרטים נוספים היכנסו לאתר  https://a-criminology.co.il

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here