התנהלות חכמה עם כסף לא קשורה בהכרח לכמה כסף יש לכם בבנק או לסוג העבודה או העסק שלכם. בכל מצב שלא יהיה אתם יכולים לשפר את ההתנהלות שלכם עם הכסף שלכם, לקבל החלטות פיננסיות נכונות ומחושבות יותר ובכך לשפר את המצב הכלכלי שלכם, לסגור את תשלומי החובות ולהגדיל את החסכונות שלכם.

בשלב הראשון – הצבת מטרות פיננסיות:

על מנת לעשות שינוי בחיים בכלל ושינוי פיננסי בפרט, יש הצורך לקבל החלטה על שינוי בכל תחומי החיים. שינוי כזה הוא אינו שינוי שמתקבל בין רגע, הוא אינו יכול להתבצע בין רגע אלא בהדרגה וההחלטה עליו צריכה לבוא מבפנים (תשתדלו רק שזה לא יקרה אחרי מפלה כלכלית קשה שתקשה עליכם עוד יותר את ההתנהלות). הציבו לעצמכם מטרות פיננסיות לשנה הקרובה: האם אתם רוצים לחסוך 10 אלף שח מפיקדון נזיל שתפקידו אליו כסף מדי חודש? האם זה יהיה להגדיל את ההכנסות שלכם פי 2? האם זה יהיה לחסל הלוואה מסוימת? רשמו את הכול על דף ותלו את זה מולכם כדי לראות את זה מדי יום.

שלב 2 – חיו לפי הצורך ולא לפי שיגעונות:

במילים אחרות: למען התנהלות חכמה עם כסף, הכינו את רשימת ההוצאות שלכם, ראו היכן אתם יכולים לחסוך בהוצאות מיותרות, היכן אתם יכולים לצמצם מבלי לפגוע לעצמכם באיכות החיים יותר מדי או בכלל ועשו סדר עדיפויות להוצאות החשובות יותר והחשובות פחות. לאחר שתרשמו גם את הצד של ההכנסות שלכם ותרצו לחיות בתוך המסגרת התקציבית שלכם – קצצו בהוצאות שהגדרתם כפחות חשובות/קריטיות ליום יום ולחיים שלכם.

שלב 3 – הגדילו הכנסות:

חלק מהתנהלות פיננסית נכונה היא כל הזמן לנסות להיות בפלוס חודשי. כלומר שלא חשוב רק לצמצם את ההוצאות שלכם אלא גם לנסות להגדיל את ההכנסות. עבור רבים שחיים תחת מתקפה של החזרי הלוואות כל חודש, צמצום הוצאות בלבד לא יספיק והם יהיו חייבים להגדיל את ההכנסות. ספקו שירותי פרילנסינג, פתחו עסק קטן מהצד, עבדו בעבודה נוספת או בקשו העלאה במשכורת – לא משנה מה הדרך שתבחרו – צרו לעצמכם הכנסה גדולה יותר.

שלב 4 – נסו לחסוך:

אנו יודעים שזה החלק הקשה ביותר בכל תהליך של שינוי פיננסי כיוון שבדרך כלל יש יותר הוצאות מהכנסות ואיך נסדר לעצמנו עוד הוצאות עם חיסכון חודשי עכשיו בפיקדון? ובכן קודם כל לא מדובר בהוצאה אלא בכסף שלכם, שכל זמן שיישב בפיקדון גם תוכלו להרוויח עליו ריבית שתגדיל את הכסף שלכם. נכון, כל זמן שלא מדובר בסכומים גדול או לאורך שנים רבות – סכומי הריבית יהיו קטנים – אבל זה עדיין עדיף מאשר להפסיד כסף. כמו כן תוכלו להוציא חלק מהכסף בפיקדון במידה ותזדקקו לכסף למקרה חירום כלשהו.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here