אף אחד לא רוצה לאבד את הארנק שלו. זה יכול להיות אחד המקרים הכי לא נעימים, אולם כל עוד מדובר במשהו חומרי אפשר ללא ספק להתגבר עליו ולהמשיך הלאה בחיים. עם זאת, כאשר מדובר בארנק שלנו לא מדובר רק בכסף אלא גם בספחי ת.ז, כרטיסי אשראי ודברים שונים שעשויים להתחבא שם ועל כן חשוב מאוד לפעול במהירות ובשיקול דעת נכון כאשר מאבדים את הארנק.

שלב 1 – אפשרו לעצמכם 24 שעות לחפש את הארנק:

אם הצלחתם לאבד את הארנק, יש לכם חלון הזדמנויות של 24-48 שעות לבטל עסקאות אשראי שחויבו (בדקו כמה זמן בדיוק עם חברת האשראי שלכם) ואפשרו לעצמכם להשתמש בזמן הזה בחכמה ולנסות למצוא את הארנק האבוד לפני שאתם מתחילים במלאכת ביטול כרטיסי האשראי, הזמנת תור לסניף רשות האוכלוסין וכו'. חפשו בנחת את הארנק בין הבגדים שלכם, בכל התיקים שלכם, גם אלה שנמצאים בבית ולא לקחתם עליכם היום לעבודה/להסתובב. התקשרו למקומות האחרונים שביקרתם בהם ושאלו אם הם מצאו ארנק (מסעדות, ברים, קולנוע, עבודה וכו').

שלב 2 – היכנס לאתר של חברת האשראי:

היכנסו לאתר של חברת האשראי שלכם או לאתר חשבון הבנק שלכם ובדקו שאין חיובים חשודים בכרטיס האשראי שלכם. במידה וכן, הדבר יצביע על כך שהאשראי/ארנק שלכם נגנב.

שלב 3 – התקשרו אל הבנק:

הסבירו להם שאבד לכם הארנק ובו כרטיסי האשראי שלכם. שיהיה במעקב על כל תנועה חשודה בחשבון בימים הקרובים ולבקש במידת הצורך לבטל מיד את הכרטיסים ולהזמין חדשים.

שלב 4 – צרו קשר עם רשות האוכלוסייה והגירה:

הזמינו תור מהיר לחידוש ת.ז ו/או דרכון אם אלה היו בארנק ואבדו אתו.

שלב 5 – צרו קשר עם משרד הרישוי:

אם הרישיון שלכם אבק עם הארנק תצטרכו לחדש את הרישיון שלכם בהקדם. עדכנו אותם על רישיון שאבד/נגנב ושלמו עבור הזמנת רישיון חדש.

שלב 6 – התקשרו לחברת קופת החולים שלכם:

והזמינו כרטיס קופת חולים חדש ושיעדכנו במערכת שהקודם אבד/נגנב.

שלב 7 – המשיכו לחפש את הארנק:

אפילו לאחר שתחדשו את כל הכרטיסים ותבטלו את הקודמים, אתם עדיין תרצו להיות רגועים שאף אחד אחר לא גנב לכם את הארנק בטעות ונחשף לפרטים האישיים שלכם או יכול לעשות בהם שימוש. לשם כך המשיכו לחפש את הארנק שלכם על ידי שהייה במקומות האחרונים שהייתם בהם, לבדוק בנחת בכל מקום בבית, בבגדים, אפילו באלה שנכנסו למכונת הכביסה. אולי הארנק נפל מתחת למיטה/לשידה, אולי הכלב ראה אותו על השידה והחליט שזה משחק וכו'.

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here