כל הורה יודע שחדר הילדים של ילדיו הוא האזור בבית עם הכי הרבה בלגן, אי סדר והמון חפצים. הדבר קשה עוד יותר אם מדובר בחדר אחד בו נמצאים שני ילדים, כך שהבלגן הוא כפול ומכופל. רוב הורים מעדיפים "להתעלם" במהלך השבוע מאי הסדר שקורה בחדר הילדים, ורק בסוף השבוע מקדישים זמן כדי לנקות ולסדר אותו מעט. אך מצד שני הם יודעים שלא יהיה בכך טעם, כי כמה שעות אחר כך החדר יחזור מיד למצב בו הוא היה תמיד – מבולגן. הדבר הטוב ביותר שאתם ההורים יכולים לעשות כדי לשמור על הסדר בחדר הילדים, הוא פשוט ללמד אותם כיצד הם צריכים לשמור על הסדר בחדרם, וכי החדר הוא באחריותם המלאה כמו שחדר השינה של ההורים הוא רק באחריות ההורים.

המיטה נועדה רק לשינה ולא למשחק

הדבר הראשון שחשוב להסביר לילדים הוא שהמטה שלהם נועדה אך ורק לשינה, ולא למשחק, קפיצות או גלגולים בתוכה. בדרך הזו הילד ילמד לא להיות על המיטה כאשר הוא משחק בחדר, וכך לשמור על מראה מיטה מוצעת ומסודרת. כמובן מומלץ להקצות לחדר הילדים פינת משחק ייעודית הכוללת שטיח קטן, שולחן וכסאות קטנים שעליהם הילדים יוכלו לשחק בנוחות.

משחקים רק במשחק אחד בכל פעם

לכל ילד יש המון משחקים שהוא קיבל במהלך השנים, ילדים אוהבים שיש להם הרבה משחקים – וכך גם ההורים, כי הילד לא משתעמם מהר ותמיד יוכל לשחק במשחק אחר אם ירצה. כדי שהוא ילמד איך לשמור על הסדר בחדר, עליו ללמוד לשחק בכל פעם רק במשחק אחד ולא להוציא את כל המשחקים כך שהם יישארו מפוזרים ברחבי החדר.

הילד משתעמם מהשחק שהוא הוציא? אין בעיה. בקשו ממנו להחזיר את המשחק חזרה למקום, ולהוציא במקומו משחק אחר שהוא ירצה לשחק בו. חשוב להקפיד על מיקום קבוע של כל חפץ וצעצוע בחדרו של הילד, כך שהוא יידע בדיוק היכן עליו להחזיר כל משחק למקומו.

רכישת קופסאות אחסון גדולות

הטיפ הטוב יותר עבורכם ההורים לצורך שמירה על חדר ילדים מסודר, הוא רכישה של מספר קופסאות אחסון גדולות בהם הילדים יוכלו לשים את כל הצעצועים והמשחקים שלהם. כאשר ישנם קופסאות אחסון גדולות, ניתן לשמור על הסדר בחדר הילדים בקלות רבה יותר. העדיפו לבחור קופסאות אחסון בגודל שמתאים לאחסון מתחת למיטה, או בעריה אחד על השני.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here