בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים באפשרות של עבודה מהבית, לא רק עובדים עצמאיים עושים זאת אלא גם שכירים. מכיוון שהצורך בכך עלה, גם חברות שונות כמו הייטק מעניקות לעובדים שלהם את אפשרות הבחירה בין עבודה מהבית או עבודה מהמשרד. אנשים רבים גילו את הנוחות בעבודה מהבית, דבר ראשון הם אינם צריכים לבלות זמן בפקקים בדרך למשרד, בנוסף על כך הם גם חוסכים זמן יקר בהתארגנות לקראת יציאה מהבית.

עבודה מהבית – מי עושה זאת?

הורים טריים רבים מעדיפים לבחור את האפשרות של עבודה מהבית, כך הם זמינים תמיד לטובת הילד ובמקום להכניס אותו למסגרת בחודשים הראשונים לחייו, או לבקש עזרה מהסבים והסבתות – אחד ההורים נשאר לעבוד מהבית וכך גם נשאר עם הילד. אין ספק כי לעבודה מהבית יש יתרונות רבים, לכן יותר ויותר אנשים מאמצים את הרעיון. אך מה קורה לאחר חודש או חודשיים כשהמצב כבר הופך להיות שגרתי ומעט משעמם? העבודה לבד מול המחשב מעט מתסכלת עם הזמן, במיוחד שאין אנשים וקולגות מסביב לשוחח איתם כדי לצאת משגרת היום.

בעזרת מספר טיפים מועילים תוכלו גם אתם לעבוד מהבית בהנאה, ולא להרגיש כאילו אתם משתגעים או משתעממים מהר.

הקציבו לעצמכם זמן לכל מטלה

בדרך כלל עבודה מהבית דורשת בעיקר עבודה ממושכת על המחשב, מדי פעם יש צורך גם בשיחות טלפון, אך לרוב העבודה היא אך ורק מול המחשב ואם יש צורך גם התכתבויות במיל. כדי שתוכלו לעמוד בהספק עבודה ולא להתפתות לגירויים שונים שיש בבית כמו ניקוי המטבח, הכנת אוכל או עוגה וחלילה להדליק את הטלוויזיה ולצפות בסדרה אהובה.

הקציבו לעצמכם בכל יום פרק זמן מסוים לכל מטלה שבו עליכם לעמוד בו, הספקתם את המטלה לפני הזמן שהוקצב? כל הכבוד! פנקו את עצמכם עם הפסקה קצרה עם הזמן שנותר, אך הקפידו לחזור למטלה הנוספת ולזמן הנוסף שהקצבתם בזמן המיועד לכך.

צאו להפסקות התרעננות קצרות

כידוע ישיבה ממושכת מול המחשב אינה מומלצת, גם מבחינת הגב וגם מבחינת העיניים. לכן צאו מדי שעתיים להפסקת התרעננות קצרה, קומו מהכיסא וחלצו עצמות, נצלו את הזמן כדי לקפוץ לשירותים או צאו למרפסת הבית לכמה דקות כדי להתרענן.

שבו בבתי קפה שכונתיים פעם בשבוע

כדי לשבור מעט את השגרה של עבודה מהבית, קחו אתכם את המחשב פעם בשבוע לבית קפה שכונת ושבו לעבוד בו. כך תרגישו מעט שינוי מרענן בנוף של הקירות או חלונות הבית שאתם רואים בכל יום.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here